سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

آغاز ثبت نام همه مقاطع تحصیلی از تیرماه

شیخ الاسلام گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۲۷۵ هزاردانش آموز راهی مدارس استان می‌شوند که ثبت نام آن‌ها از تیر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۲۷۵ هزاردانش آموز راهی مدارس استان می‌شوند که ثبت نام آن‌ها از تیر آغاز می‌شود.

او  افزود: از این تعداد ۲۸ هزار نفر در پایه اول هستند که نسبت به پارسال ۸۵۰۰ نفر افزایش یافته است این دانش آموزان باید از اوایل تیر در مدارس ثبت نام کنند و با دریافت فرم سنجش سلامت به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۲۳ پایگاه سنجش برای پایه‌های اول در نظر گرفته شده است، گفت: به همین منظور تعداد مراجعان به پایگاه‌ها در هر روز تنها بیست نفر خواهد بود که ممکن است تا شهریور ماه هم ادامه یابد.

شیخ الاسلام ثبت نام دانش آموزان مقطع متوسطه را از ۱۵ تیر اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سناریو‌های مختلف آغاز سال تحصیلی جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: سال تحصیلی جدید احتمالا از شهریور آغاز می‌شود.

شیخ الاسلام افزود: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سناریو‌های دیگری مانند حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس، کاهش ساعات حضور در مدارس به ۲ تا ۳ ساعت در روز و حتی حضور آن‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه به منظور کاهش تعداد دانش آموزان در کنار هم، طراحی شده که البته اجرای هرکدام از آن‌ها تنها باید توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شود.

او با تصریح بر اینکه حفظ سلامت دانش آموزان در هر شرایطی اولویت اول وزارت آموزش و پرورش است گفت: خوشبختانه هیچ گزارشی از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا در قم نداشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به امتحان پایان سال تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: به جز پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

شیخ الاسلام افزود: به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان حوزه‌های امتحانی پایه‌های نهم و دوازدهم هم از ۷۲ حوزه سال گذشته به ۱۱۰ حوزه افزایش یافته است.

او تاکید کرد: امتحانات دانش آموزان پایه ۹ به زودی به اتمام می‌رسد، اما امتحانات پایه ۱۲ تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/الف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.