فرماندار قم خبر داد؛

آماده باش پایگاه‌های بهداشت اطراف مدارس قم

فرماندار قم از آماده باش پایگاه‌های بهداشت اطراف مدارس استان از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت همزمان با فعالیت آموزشی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،مرتضی حیدری،فرماندار قم در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ادامه فعالیت آموزشی و بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: فعالیت آموزشی مدارس از این تاریخ به بعد برای رفع اشکالات درسی دانش آموزان است و هیچ الزام و اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

او افزود: پایگاه‌های بهداشت اطراف مدارس از روز شنبه به حالت آماده‌باش در می‌آیند تا در صورت نیاز بتوانند به کمک مدارس بیایند.

فرماندار با تاکید بر جلوگیری از هرگونه ازدحام در مدارس هشدار داد در این صورت ممکن است مدارس دوباره بسته شوند.

 حیدری نقل و انتقال دانش آموزان را به مدرسه، در وهله اول بر عهده اولیای دانش‌آموزان دانست و از بخشداران خواست در صورت نیاز از دهیاری‌ها نیز کمک بگیرند.

در این جلسه که بخشداران و مدیران آموزش و پرورش بخش‌های استان حضور داشتند،شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش هم در این جلسه با بیان اینکه ۸۰۰ واحد آموزشی باید ظرف سه روز آینده ضدعفونی شود از همه دستگاه‌های استان خواست به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

او سلامت دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده‌ها را موضوعی مهم برای آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: به همین دلیل و در صورت نیاز روز و ساعت حضور دانش‌آموزان در مدرسه از قبل مشخص و شیفت بندی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم بر ضرورت استفاده از ماسک و دستکش در دانش آموزان برای حضور در مدرسه تاکید کرد.

رمضان بیگی ،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه، از حضور مراقبان سلامت در مدارس خبر داد و گفت: حضور دانش آموزان بیمار در مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده کمترین علائمی از بیماری آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر موارد در دانش آموزان این افراد به مرکز درمانی منتقل خواهند شد.

او افزود: مدارس استثنایی، پیش دبستانی و شبانه روزی همچنان تعطیل خواهند بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار