سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد مشاور سابق ولیعهد ابوظبی از همکاری‌های کشورش با رژیم صهیونیستی

اعلام همکاری‌های پزشکی مشترک امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، موجی از انتقاد‌ها را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، اعلام خبر همکاری امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی در پروژه‌های پزشکی مشترک به منظور مقابله با ویروس کرونا، موجی از انتقادها- حتی در میان نخبگان اماراتی- را بر انگیخت.

بر همین اساس، عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی، نویسنده و استاد علوم سیاسی در امارات با انتقاد از طرح همکاری‌های مشترک کشورش با رژیم صهیونیستی، این تصمیم را کاری ناموفق خواند.

«عبدالخالق عبدالله» در حساب توییتری خود نوشت: تصمیم همکاری با شرکت‌های پزشکی و پژوهشی اسرائیل، اقدامی ناموفق است؛ حتی اگر برای مقابله با کرونا باشد. شرکت‌ها و انستیتو‌های بسیاری در کره، ژاپن، چین، هند، فرانسه، آلمان و آمریکا هستند که یک میلیون بار بهتر از آن چیزی هستند که در اسرائیل وجود دارد. امارات نیازی به همکاری با انستیتو‌های اسرائیلی نداشته و نیازی به همکاری با دشمن اسرائیلی برای نابودی کرونا نیست.

این واکنش‌ها در حالی انجام می‌شود که امارات متحده عربی روز پنجشنبه اعلام کرد دو شرکت اماراتی، مجموعه پروژه‌هایی پزشکی را با شرکت‌های اسرائیلی در چارچوب تلاش برای مقابله با ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» کلید زده اند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که با امارات متحده عربی در مبارزه با ویروس کرونا همکاری خواهد کرد. وی با بیان اینکه همکاری مذکور در پی «مذاکرات فشرده در ماه‌های اخیر» حاصل شده است، گفت: این همکاری در زمینه‌های پژوهش، توسعه و فن‌آوری جهت افزایش امنیت بهداشتی تمامی منطقه صورت خواهد گرفت.

گفتنی است امارات متحده عربی در اکتبر سال ۲۰۱۸ نیز به ورزشکاران اسرائیلی اجازه داده بود تا با پرچم‌های خود در مسابقات قهرمانی جودو در ابوظبی شرکت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.