وزیر امور حقوق‌بشر دولت پاکستان تاکید کرد؛

رسانه‌های مسلمان در رساندن صدای مسلمانان تحت ظلم به جهانیان کوتاهی نکنند

پاکستان بر لزوم اتحاد مسلمانان در قبال توطئه‌هایی که علیه کشورهای اسلامی در جریان است، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی رادیو پاکستان، "شیرین مزاری" وزیر امور حقوق بشر دولت پاکستان در یک سمینار بین‌المللی که به همت موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد و با حضور مقامات و اساتید دانشگاهی از کشور‌های ترکیه، مصر و قطر برگزار شد، گفت: مسلمانان باید برای حل مشکلات خود از جمله مسائل مهمی مثل فلسطین و کشمیر مواضع متحد اتخاذ کنند.

وی افزود: کاهش وابستگی کشور‌های اسلامی به غرب در زمینه‌های مختلف به ویژه کاهش وابستگی اقتصادی برای حل چالش‌های پیش روی مسلمانان اجتناب ناپذیر است.

وزیر حقوق بشر پاکستان تصریح کرد: مسائل فلسطین و کشمیر باید از اولویت‌های اصلی تمام کشور‌های اسلامی باشد و رسانه‌های مسلمان نباید در قبال وظیفه خود مبنی بر رساندن صدای مسلمانان تحت ظلم و ستم به جهانیان، کوتاهی کنند.

شرکت کنندگان در این سمینار بین المللی تاکید کردند: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در حال توطئه چینی علیه مسلمانان هستند و سعی می‌کنند به هرگونه مقاومت اسلامی در مقابل زیاده خواهی و اهداف استعمارگرایانه خود رنگ تروریسم بدهند؛ درحالیکه خودشان از حامیان اصلی تروریسم جهانی هستند.

در این نشست مجازی تاکید شد. کشور‌های اسلامی باید در راستای فعال سازی نهاد‌های اسلامی از جمله سازمان همکاری اسلامی برای توقف نقض حقوق بشر مسلمانان در جهان و برون رفت از چالش‌های پیش روی امت اسلامی دست به کار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار