سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی:

شروع مسابقات لیگ بستگی به دریافت مجوز دارد/ تلاش می‌کنیم رشته "توآی" را به بازی‌های آسیایی برسانیم

مستعان درباره شرایط این رشته کونگ فو و هنرهای رزمی در کشور توضیحاتی را مطرح کرد.

مجد الدين مستعان دبير فدراسيون کونگ فو و هنرهای رزمی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رضایت مهدی علی نژاد معاون توسعه قهرمانی در ورزش وزارت ورزش و جوانان   از حساب‌های دقیق مالی این فدراسیون در مجمع عمومی بیان کرد: خیلی از فدراسیون‌ها حساب‌های مالی شان دچار مشکلاتی بوده که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن استفاده نکردن از متخصصانی است که در راس امور فدراسیون قرار می‌گیرند.

او افزود: فدراسیون‌ها اکثریت با ارتباط‌های مختلف، اعضا را به کمیته‌ها ارجاع می‌دهند که خدا را شکر در فدراسیون ما چنین چیزی وجود ندارد  چرا که حیدری رئیس فدراسیون سابقه کار قضایی داشته و روی هر زمینه‌ای حساسیت خاصی دارد و در مسائل مالی هم از متخصصان مربوطه استفاده می‌کند. حیدری روی عملکرد تمامی کادر فدراسیون در امور اجرایی و مالی ۲۲ سبک مختلف اشراف کامل دارد و تمام هزینه‌ها بر اساس برنامه‌های فدراسیون به صورت منطقی برآورد می شود و بر اساس آن بودجه تعیین می‌کنیم.

شروع مسابقات لیگ بستگی به دریافت مجوز‌های لازم دارد

مستعان درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر کونگ فو در ۲ بخش بانوان و آقایان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقات از حضوری به مجازی تغییر پیدا کرد و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز لازم را برای برگزاری مسابقات به ما بدهد و شیوع ویروس کرونا فروکش کند، قطعا لیگ را  مخصوصا در بخش بانوان آغاز خواهیم کرد.

تلاش می‌کنیم رشته "توآی" را به بازی‌های آسیایی برسانیم

او درباره ثبت جهانی رشته  ایرانی "توآی" بیان کرد: رشته "توآی" در حال ثبت است، در مجامع آسیایی و جهانی ثبت شده است و باید عضو شورای المپیک آسیا شود که هم این مراحل در حال اجرایی شدن است و امیدواریم این رشته را به بازی‌های آسیایی داخل سالن تایلند برسانیم.

در بخش آکادمیک کونگ فو موثر عمل کردیم

دبیر فدراسیون کونگ فو ادامه داد: من از جنس کونگ فو هستم و سال ۹۵ برترین مدرس این فدراسیون شدم. نیاز است تا در کنار ورزش بحث آموزش هم در اولویت قرار بگیرد. از پارسال دیپلم کونگ فو را طبق رایزنی با وزارت آموزش و پرورش به مستعد‌های این رشته اهدا کردیم. همچنین مدرک کاردانی و حتی کارشناسی (هنر رزم ایرانی) در جهت ارتقای تحصیلی به مستعدان به صورت آکادمیک اهدا می‌شود.

به زودی مسابقات بین المللی کونگ فو را برگزار می‌کنیم

مستعان مسابقات بین المللی کونگ فو اظهار کرد: استقبال خوبی از کمیته ملی المپیک کشور‌های مختلف برای حضور در این مسابقات که هنر‌های رزم ایران است، صورت گرفته و بحث حامیان مالی و ویروس کرونا مطرح بود که مطمئنا مشکلات حل می شود و در اولین فرصت این مسابقات را برگزار می‌کنیم. چون بعد بین الملل برای هر فدراسیونی قابل اهمیت است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

ورزش باید میان صنعت و علم آشتی برقرار کند

او عنوان کرد: همه فدراسیون‌های ورزشی باید بین فاصله میان دانشگاه و صنعت را کم و کمتر کنند و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلش این است که هر ۲ قشر به هم اعتماد ندارند و باید این آشتی را میان هر ۲ ایجاد کرد. هر فدراسیونی ۱۰ کمیته مربوط به خود را دارد، اما من در فدراسیون خودمان کمیته‌هایی مانند روانشناسی، محیط زیست، اخلاق در ورزش، دانش آموزی و پژوهش را به صورت جداگانه به راه انداختیم.


بيشتر بخوانيد:


انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.