سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در رفسنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در روستا‌های حومه رفسنجان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین چرخ‌انداز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستا‌ها موجب افت فشار و قطعی‌های مکرر در این مناطق شده است.

او افزود: انشعابات غیرمجاز تاثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان روستایی دارد و در این زمینه در تلاش هشتیم تمام انشعابات غیرمجاز را در سطح روستا‌های شهرستان جمع‌آوری کنیم.

چرخ انداز از فعالیت مستمر اکیپ‌های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق روستایی یاد کرد و بیان داشت: این اکیپ‌ها در گشت‌های مستمر خود موفق به شناسایی هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح روستا‌های شهرستان شدند.

او تصریح کرد: از این تعداد تا کنون ۵۷۶ فقره که عمدتا مربوط به دامداری، خانه باغ‌های بزرگ وغیره قطع و جمع‌آوری، ۲۵۹ فقره تبدیل به مجاز شده و به دنبال تبدیل به مجاز شدن مابقی انشعابات طی مراحل قانونی هستیم.

او اظهار داشت: جمع‌آوری و ساماندهی تخلفات آب و فاضلاب حواشی و تبعات زیادی برای آب و فاضلاب به همراه داشته است.

چرخ‌انداز در ادامه به افزودن چاه شماره ۳ با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه به مجموعه آب و فاضلاب شهرستان اشاره و اظهار کرد: این حلقه چاه به عمق ۲۸۰ متر پس از اجرای ۴ هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آب با لوله ۴۰۰ پلی‌اتیلن و اجرای ۲ هزار و ۱۰۰ متر خط برق، با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیر عامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان گفت: برای جبران کم آبی در فصل تابستان از ابتدای تیر با تلاش شبانه‌روزی همکاران تا کنون ۳ حلقه چاه با مجموع دبی ۸۰ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب رفسنجان افزوده شده و یک حلقه چاه دیگر نیز به‌زودی وارد در بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: از شهروندان تقاضا دارم از نصب پمپ به‌طور مستقیم بر روی شبکه خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه انشعاب غیرمجاز، برای برخورد قانونی و جمع‌آوری با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.