طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو صورت گرفت؛

تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان

با موافقت وزارت نیرو، سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ارتباط ویدئوکنفرانسی امروز علی ‌زینی ‌وند  استاندار کرمان و سید مصطفی آیت الله موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با رضا اردکانیان وزیر نیرو، سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی رسید.

بر این اساس استان کرمان متعهد شده است طی برنامه ۵ ساله به میزان یک میلیارد مترمکعب از مصارف آب را با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت شمال و جنوب استان و شرکت شهرک‌های صنعتی صرفه‌جویی کند.


بیشتر بخوانید 

در صورت ارائه نشدن طرح سازگاری به کرمان آب نمی دهیم


وزیر نیرو نیز با موافقت پیشنهادات استان کرمان در سند سازگاری با کم‌آبی گفت: طبق گزارش استان، تنها ۱۰ درصد برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است، اما این میزان دو برابر مجموع آبی است که با صرف میلیارد‌ها تومان اعتبار از طریق خطوط به استان انتقال یابد.

اردکانیان با تقدیر از دکتر فدائی استاندار سابق کرمان، زینی‌وند استاندار کنونی کرمان، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌ها در تهیه و تدوین این سند گفت: در استان کرمان بنا را بر این گذاشتند که می‌توانند و باید مسائل استان کرمان را حل کنند و همه مسئولانه به دنبال کار رفتند.  

وزیر نیرو ابراز داشت: اصل پیشنهادات استان را می‌پذیریم و در لوایح و به طرق مختلف تامین منابع را برای برخی از هزینه‌ها باید حل کنیم.

استاندار کرمان نیز در این ارتباط با بیان اینکه سند سازگاری با کم‌آبی استان حول سیاست‌گذاری‌های وزارت نیرو است، گفت: طی دو سال گذشته جلسات متعدد کارشناسی در استان و همچنین ارتباط با کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در راستای تدوین این سند برگزار شده است.  

علی زینی‌وند افزود: در استان کرمان در تدوین این سند ۵۰ درصد سهم اعلامی از وزارت نیرو را به دلیل اینکه مردم با سختی شدید مواجه نشوند و مدیریت آب نیز به درستی صورت گیرد، پذیرفتیم.  

او تصریح کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شده که در ۵ سال مدیریت مصارف آب را بدون ضربه زدن به حوزه کشاورزی صنعت و ... داشته باشیم و اگر این مدیریت را انجام ندهیم در آب شرب هم به جد مشکل خواهیم داشت.  

زینی‌وند از مردم می‌خواهیم با طرح همراهی کنند که آینده تضمین شده‌ای را برای تامین آب مطمئن و پایدار کشور تضمین می‌کند.  

استاندار کرمان با قدردانی از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل و کارشناسان در تدوین سند سازگاری با کم آبی استان کرمان تاکید کرد: طرح‌هایی مانند آب که با زندگی و معیشت مردم مرتبط است، سختی‌های خود را دارد و تاثیر سند سازگاری با کم‌آبی در استان بسیار بزرگ و ماندگار خواهد بود.

او با درخواست از همه دستگاه‌های عضو کارگروه سازگاری با کم آبی به ویژه دستگا‌ه‌هایی که تعهداتی را پذیرفته‌اند، همراهی ارگان‌ها را در اجرای دقیق سند مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان از نخبگان و رسانه‌ها خواست تا در جهت ترویج و اقناع افکار عمومی بر لزوم اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی فعالیت کنند.

زینی‌وند ملاحظه حال مردم را در راستای اجرای سند سازگاری با کم‌آبی استان خواستار شد و گفت: در فرآیند اجرای طرح، پیشنهادات استان به ویژه در خصوص جایگزینی معیشت و تغییر الگوی کشت، منافع و مصالح مردم باید رعایت شود، حتی اگر برای رسیدن به سطح رضایت مردم با تاخیر به اضطرار برنامه مواجه شویم.  

اجرای دیگر خطوط انتقال آب به استان کرمان منوط به تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان بود که با موافقت وزیر نیرو و تصویب این سند، مجوز‌های لازم برای تخصیص آب در پیشنهادات استان قرار گرفت.

 انتهای پیام/ م 

برچسب ها: وزیر نیرو ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار