رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

برطرف شدن مشکل کم آبی بخش ماهان

پور ابراهیمی گفت: مشکلات کم آبی در بخش ماهان و میکروبی بودن آب آشامیدنی روستای سکنج در آینده نزدیک برطرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار و مدیران دستگا‌های اجرایی شهرستان کرمان گفت: در جریان رفع مشکل بی آبی و قطع آب در ماهان مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهرستان کرمان اعتبار مورد نیاز احداث مخزن ذخیره آب ۵۰۰ مترمکعبی ماهان را تامین کند.

او افزود: تا زمان احداث مخزن ذخیره، اداره آب شهرستان کرمان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و نصب شیر‌های فشارشکن نسبت به توزیع عادلانه آب اقدام می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در راستای رفع مشکل میکروبی بودن آب آشامیدنی روستای سکنج نیز مقرر شد رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان به همراه مدیرعامل آبفای استان کرمان از محل بازدید و در اسرع وقت نسبت به لوله گذاری بین محزن جدید و مخزن قدیم به منظور رفع مشکل اقدام کنند.

او گفت: در این نشست مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهرستان کرمان حداکثر ظرف یک ماه آینده ضمن تخصیص اعتبار و اعزام پیمانکار نسبت به رفع مشکل آب در روستای عرب آباد اقدام کند.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین در راستای دریافت زمین به منظور تجمیع دامداری‌های سنتی و احداث مجتمع ماکیان و طیور واقع در محور قدیم ماهان به کرمان مقرر شد، جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با هماهنگی ادارات مربوطه مانند محیط زیست، آب منطقه ای، دامپزشکی و بخشداری از محل بازدید و نقشه و کروکی ۲ محدوده پیشنهادی را به اداره راه و شهرسازی ارسال کند تا فرآیند واگذاری زمین انجام شود و بخشدار ماهان ضمن تشکیل جلسه با مالکان قنوات بالادست در خصوص تامین آب پروژه اقدام و توافق طرفین در قالب صورت جلسه منعقد شد.

او به الحاق روستای عباس آباد جوپار به طرح هادی روستایی حجت آباد اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز مقرر شد موضوع در نشست کمیسیون تغییر کاربری بنیاد مسکن مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: با توجه به تخریب بخشی از جاده ریگ ماهان بر اثر سیلاب و مخاطرات جانی کشاورزان، مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اسرع وقت نسبت به بهسازی مسیر اقدام کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز قرار شد تا پایان امسال نسبت به آسفالت ۲۵۰ متر باقی مانده از راه روستایی روستای کهنوج ماهان اقدام کند.

پورابراهیمی به اجرای پروژه زیرگذر باغ شاهزاده ماهان نیز اشاره و تاکید کرد: مقرر شد راه و شهرسازی طرح پیشنهادی همراه با اصلاحات را به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ارائه و حداکثر ظرف ۲ هفته آینده طرحی که مورد تایید ۲ دستگاه مربوطه شامل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی است آماده شود.

پورابراهیمی ادامه داد:با توجه به مشکلات مخابرات ماهان و نظر به مذاکره تلفنی با مدیرکل مخابرات استان کرمان مقررشد در اسرع وقت اقدامات موثری در زمینه رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه و همچنین واگذاری خط تلفن ثابت به متقاضیان در شهر ماهان اقدام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار