سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس، اقتصاد کشور را گروگان نگیرد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: نگرانیم بورس نیز به مثابه آنچه موسسات مالی و اعتباری بر سر اقتصاد کشور آوردند، این بخش را به گروگان بگیرد و چالش‌هایی جدی برای سرمایه‌ها و اعتماد مردم رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی چمنیان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: فعالیت موسسات مالی و اعتباری، نظام اقتصادی کشور را در مقطعی با بحران مواجه ساخت و خسران ناشی از اتفاقات آن دوره، سرمایه‌های فراوانی را از میان برد.

او افزود: در تجربه تلخ فعالیت موسسات مالی و بحرانی که برای نظام اقتصادی کشور رقم خورد، این دولت بود که ناگزیر شد تا خسارت و زیان مردم را جبران کند، در واقع هزینه‌هایی که می‌توانست صرف رفاه مردم شود، به جبران سودجویی این موسسات اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه به دلیل جذابیت‌های بورس، وارد این بازار شده و از سوی دیگر بنگاه‌های اقتصادی در تلاش هستند تا به بورس ورود پیدا کنند و از بازار سرمایه برای توسعه زیرساخت‌های تولیدشان بهره بگیرند. این فرآیندی منطقی و شناخته شده در جهان است. حال اگر این مهم با رعایت اصول خاص خود محقق شود، قاعدتا برای تمامی کشور‌ها با منافع بسیاری همراه خواهد بود، چرا که جریان نقدینگی و سرمایه‌های خرد به سمت تولید و ارزش افزوده هدایت می‌شود.

چمنیان بیان کرد: علاوه بر آن، فرآیند ورود به بورس ساز و کار‌های مشخص و خاصی دارد، اما در کشور ما مسائل و حواشی زیادی در این عرصه است که باید شفاف سازی شوند تا دغدغه‌ها نسبت به آینده این بازار، مرتفع شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه گذاران، نوسانات شاخص‌های بورس است تصریح کرد: تعداد بسیار اندکی از شرکت‌ها در خراسان رضوی به صورت فعال در بورس حضور دارند و حضورشان نیز موفقیت آمیز بوده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول خراسان رضوی با اشاره به اینکه بورس فرصتی را پیش روی فعالان اقتصادی گذاشته تا وابستگی شان به منابع مالی کاهش پیدا کند، تاکید کرد: سازمان‌های بالغی که وارد بورس می‌شوند از شفافیت لازم برخوردار هستند. در غیر این صورت عدم شفافیت در وهله نخست ضربه داخلی به شرکت وارد می‌کند و در ادامه آسیبی به وجهه آن شرکت در افکار عمومی خواهد زد.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.