سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایتی از تحول شهر در کتاب خیابان ارگ مشهد

کتاب «خیابان ارگ مشهد» با محوریت جایگاه این خیابان در تحول و تغییر مشهد منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیر ضیائیان رمضان‌زاده مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این کتاب که به بررسی ساختار خیابان ارگ مشهد از ابتدای تشکیل تا امروز پرداخته به قلم رضا سلیمان نوری به نگارش درآمده و انتشارات گفتمان شهر آن را منتشر کرده است.

او افزود: مقدمه این کتاب هم به قلم دکتر هادی خانیکی استاد برتر علوم ارتباطات کشور و رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات نوشته شده و در آن به جایگاه خیابان در ارتباطات بین نسلی پرداخته شده است.
 



مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان ادامه داد: «نویسنده کتاب «خیابان ارگ مشهد» در پیشگفتار خود، این خیابان را نماد مدرنیته در شهر مشهد خوانده و آورده است، ایجاد خیابان ارگ به معنای تغییر وضعیت شهر مشهد از شهری کاملا مذهبی به یک شهر امروزی و مدرن بوده و به همین دلیل بررسی ابعاد و ویژگی‌های آن دارای اهمیت است.

ضیائیان رمضان‌زاده بیان کرد: در این کتاب، خیابان ارگ مشهد از مناظر تاریخی، میراثی، معماری، تاریخ شفاهی، کنونی و آینده مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: «کتاب «خیابان ارگ مشهد» دومین اثر مستقل رضا سلیمان نوری است. نویسنده کتاب از فعالان هویتی مشهد و خراسان و رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان است.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.