سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان همدان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۱۴ هزار نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در این استان ۱۴ هزار نفر به علت شیوع ویروس کرونا بیکارشدند که بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

او افزود: این تعداد از افراد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان  ادامه داد: اسفند پارسال ۲ هزار و ۸۴۵ نفر، فروردین امسال ۶ هزار و ۸۸۱ نفر و اردیبهشت هم ۵ هزار و  ۱۸۳ نفر در استان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

توصیفیان با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان کد ملی و شماره شبای حساب خود را اشتباهی ثبت کرده بودند، بیان کرد: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر اطلاعات ناقص ثبت کرده بودند که پس از اصلاح به تهران ارسال کرده‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با تأکید بر اینکه هر کسی که بیکار می‌شود و یا در سامانه ثبت نام کند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهد بود، یادآور شد: از ابتدای خرداد سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع روابط کار راه اندازی شده و مشمولان بیمه بیکاری باید از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

توصیفیان با بیان اینکه استان همدان در مقایسه با استان‌های همجوار کمترین بیمه بیکاری را دارد، ادامه داد: هر ساله در استان همدان حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اما امسال این رقم به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.