سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از کادر درمان و همراه بیماران

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: با مشکل شدن برداشت های غیرمجاز به واسطه استفاده از رمز پویا و اطلاع‌رسانی‌های پلیس مجرمین به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی سوق پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: با مشکل شدن برداشت های غیرمجاز به واسطه راه اندازی otp و استفاده مردم از رمز پویا و اطلاع‌رسانی‌های پلیس مجرمین اینترنتی به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی سوق پیدا کردند و یکی از روشهای کلاهبرداری که این روزها متداول شده کلاهبرداری از کادر درمانی است.

سرهنگ امین یادگار نژادافزود: به این ترتیب که کلاهبردار با تماس گرفتن با کادر درمان مانند پزشکان و پرستاران خودشان را مسئول امور مالی درمانگاه بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کنند و اعلام می‌کنند که مبلغی اشتباهی به حساب آنها واریز و بلوکه شده است.

او تصریح کرد: بعد از کادر درمان می‌خواهند که به عابر بانک مراجعه کنند و موضوع را از آن طریق بررسی کنند و پس از حضور کادر درمان کنار عابر بانک و ورود کارت به دستگاهatm مبالغی از حساب آنها کم خواهد شد.

یادگار نژاد گفت: البته برعکس این موضوع هم اتفاق افتاده است و به جای کادر درمان بیمار طعمه کلاهبردار سایبری شده است به این ترتیب که کلاهبردار با داشتن اطلاعات از بیمار با خانواده وی تماس گرفته و ادعا می‌کند از امور مالی بیمارستان تماس گرفته و با عناوین مختلف مثل خرید تجهیزات پزشکی بیمار برای عمل تسویه حساب قبل از عمل و مواردی از این قبیل خواستار واریز مبلغی به حساب خود شده است.

او تاکید کرد: به کادر درمانی و پزشکی توصیه می کنیم در صورتی که تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید قبل از هرگونه انتقال وجه به سرعت با مسئول اداری مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنید تماس گرفته و از صحت موضوع مطمئن شوید.

رییس پلیس فتا استان کرمان همچنین از عموم شهروندان خواست: در صورت تماس از بیمارستان برای واریز وجه حتماً قبل از واریز هر گونه وجهی به بخش مربوط و یا امور مالی بیمارستان مراجعه کرده و مطمئن شوید این واریز به درخواست آنها بوده و به حساب بیمارستان واریز می‌شود نه شخصی دیگر.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.