برای ارتقای امنیت تلفن همراه خود چه کنیم؟

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با به کار بردن ساده‌ترین توصیه‌ها، تلفن ‌همراه خود را در برابر تهدیدات امنیتى مجهز و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه تلفن‌های هوشمند حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند، گفت: با رعایت برخی نکات نه ‌چندان سخت، مانند بروزرسانی سیستم‌ عامل و برنامه‌ها، نصب نکردن برنامه‌های نامطمئن، استفاده از رمز عبور قوی، استفاده نکردن از وای‌فای‌های عمومی، کلیک نکردن برروی لینک‌های مشکوک می‌توان تا حدودی امنیت گوشی تلفن‌همراه و اطلاعات درون آن را بالا برد.

او افزود: برای افزایش امنیت تلفن همراه، کاربران می‌توانند از آنتی‌ویروس و نرم‌افزار‌های امنیتی استفاده کنند تا از اطلاعات شخصی آن‌ها در برابر حملات سایبری، مانند: جاسوس‌افزارها، تروجان‌ها، ویروس، فیشینگ و بدافزار‌های دیگر محافظت شود.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: کاربران حتما برای افزایش امنیت تلفن همراه خود و جلوگیری از آسیب‌پذیری در آن، برنامه‌های مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های رسمی و معتبر دانلود کرده و به هیچ عنوان از فروشگاه‌های غیررسمی و سایت‌های مختلف اقدام به دانلود نکنند؛ چرا که هیچ اعتباری به آن‌ها نیست و امنیت اطلاعات شما به خطر می‌افتد.

او یکی از راه‌های ارتقای امنیت تلفن همراه کاربران را استفاده از رمز‌های سخت و پیچیده دانست و بیان کرد: همان‌گونه که می‌دانید گوشی‌های هوشمند دارای بخشی به نام امنیت یا Security هستند که در این بخش، شما می‌توانید از روش‌های مختلف قفل‌گذاری بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. 

رئیس پلیس فتا استان کرمان درباره نصب برنامه‌های مختلف نیز بیان کرد: در موقع نصب برنامه مورد نیاز، ابتدا لیستی از مجوز‌های مختلف به شما نمایش داده خواهد شد، در صورتی که از دسترسی‌ها اطمینان دارید، اقدام به نصب برنامه کنید، در غیر این صورت آن برنامه را به هیچ عنوان نصب نکرده و امنیت تلفن همراه خود را به خطر نیندازید.

او درباره استفاده از آنتی‌ویروس مناسب و امن نیز تاکید کرد: برای امنیت تلفن همراه خود و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها از یک آنتی‌ویروس مناسب و امن استفاده کنید؛ زیرا آنتی‌ویروس‌ها اطلاعات گوشی و کارت حافظه را اسکن و تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته را مسدود کرده و وبگردی با این نرم‌افزار‌ها از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.