سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین «اطلس پایش سلامت روانی، رفتاری دانش آموزان» در خراسان جنوبی

برای نخستین بار «اطلس پایش سلامت روانی رفتاری دانش آموزان» در آموزش و پرورش خراسان جنوبی طراحی، تهیه و تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین رونمایی از این اطلس گفت: اجرای دقیق سند تحول بنیادین در استان، نیازمند طرح ها، برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی‌ای از این جنس است.

او  ارتقای شاخص‌های سلامت روان در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین اولویت خادمین نظام تعلیم و تربیت استان دانست و افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بر ۴ محور پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان به صورت مستمر توسط مشاورین در مدارس و مراکز مشاوره پیگیری و اجرا می‌شود.

واقعی ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی، رفتاری دانش آموزان را مهم‌ترین هدف تدوین نرم افزار پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان استان دانست و گفت: در این نرم افزار اطلاعات لازم از طریق داده‌های آزمون سلامت روان در دوره متوسطه اول، بررسی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تحلیل مشکلات روانی رفتاری دانش آموزان، تحلیل و بررسی نتایج و ارجاع این نتایج به مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مطلوب مشاوره به دانش آموزان، افزود: انجام این آزمون برای اجراى برنامه هاى پیشگیرى از آسیب هاى روانى، اجتماعى، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی- رفتاری دانش آموزان ضروری است.


بیشتر بخوانید


واقعی، گفت: کار تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار‌های معتبر پژوهشی در ۱۲ شهرستان و منطقه‌ی استان، و بر اساس شاخص‌های سلامت روان انجام می‌شود.

او افزود: در تحلیل اطلاعات شاخص‌های سلامت روان هرمنطقه می‌توانیم فراوانی مشکلات آن منطقه را ازحیث تعداد، تنوع و شیوع شناسی، برمبنای تفکیک جنسیت و سایر مولفه‌های موردنیاز جستجو کرده و برمبنای آن راهکار‌ها و روش‌های مواجهه، پیشگیری و مداخلات مشاوره‌ای شناسایی کنیم.

واقعی گفت: براساس این شاخص‌ها، برنامه عملیاتی در حوزه‌های پرورشی، آموزش، انجمن اولیاء و مربیان و سلامت تدوین شده و هماهنگی‌های لازم با سایر نهاد‌ها ودستگاه‌ها برای ارتقای شاخص سلامت روان انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.