سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث دوشنبه ۵ آبان ۹۹ بخوانید؛

شکارچی غیرمجاز در پارک ملی دز به دام افتاد

حوادث امروز دوشنبه ۵ آبان ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز دوشنبه ۵ آبان ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

دستگیری متخلف شکار غیرمجاز پرنده دراج در پارک ملی دز

رضا قپانچی پور رئیس اداره پارک ملی دز گفت: بر حسب وظیفه سازمانی با هدف جلوگیری از انواع تخلفات زیست محیطی، طی گشت و کنترل‌های مستمر صورت گرفته در حوزه استحفاظی و مناطق حاشیه آن با تلاش محیط بانان اداره پارک ملی و پاسگاه محیط بانی دز، یک نفر شکارچی غیر مجاز شناسایی شد.

او افزود: پس از متوقف نمودن خودروی متخلف، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و آثاری از شکار پرنده حمایت شده دراج کشف شد و بعد از انتقال به پاسگاه نیروی انتطامی محدوده تحت حفاظت و اخذ حکم قضایی از قاضی کشیک، او به شکار یک قطعه پرنده دراج اعتراف کرد که در همین خصوص برای نامبرده تشکیل پرونده انجام و به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل گردید.

به گفته قپانچی پور جریمه شکار هر قطعه پرنده حمایت شده دراج نر طبق مصوبه ۴۴۲ شورایعالی حفاظت محیط زیست ۶ میلیون ریال و گونه ماده آن ۱۸ میلیون ریال تعیین شده است.

دستگیری شکارچی دراج در شوشتر

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در طی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره یک متخلف شکار که بدون داشتن پروانه اقدام به شکار پرنده حمایت شده دراج کرده بود شناسایی و دستگیر و از وی لاشه ۲ قطعه دراج به همراه یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل کشف و ضبط شد.

او افزود: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار هر قطعه دراج از سوی مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۶ میلیون ریال تعیین شده که متخلف ملزم به پرداخت آن علاوه بر جریمه کیفری که از سوی دادگاه تعیین می‌شود است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.