سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی: توقیف ساختمان پرسپولیس از هنر‌های مدیریت سلطانی فر است

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره توقیف ساختمان این باشگاه و فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قبل از اینکه به انتخابات فدراسیون فوتبال بپردازم اتفاقات اخیری که رخ داده است مقداری انسان را نگران می‌کند. البته به اهالی فوتبال، رسانه‌های ورزشی و  هر شخصی که ارتباطی با فوتبال دارد توصیه می‌کنم به علت کارایی نداشتن مدیریت کلان عقده گشایی نکنند.  

او افزود: خواهش می‌کنم که اگر باشگاهی را واگذار می‌کنیم به صاحب به حق آن واگذار کنیم. مشکلاتی همانند مصادره فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس از هنر‌های مدیریت ۴ ساله سلطانی فر است.

عابدینی گفت: ما باید از فدراسیون فوتبال حمایت کنیم تا فوتبال بیشتر از این با مشکل مواجه نشود.‌ای کاش دولت پا پیش می‌گذاشت و با مسئولان شستا توافق می‌کرد تا آرامش به فدراسیون فوتبال بازگردد.

مسئولان شجاعت لازم برای حل معضل فوتبال را ندارند 

او افزود: دولت ماه‌های واپسین خود را طی می‌کند به همین علت شجاعت در حدی نیست که مسئولان بتوانند سینه خود را سپر کرده و معضل فوتبال را حل کنند. امیدوارم که دوستان در فدراسیون فوتبال با کمک وزارت ورزش راهی پیدا و اعضای مجمع کمک کنند تا یک تصمیم قاطع گرفته شود و فرصت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ندهیم، چون آن‌ها فرصت طلبی و سوءاستفاده می‌کنند. به طور حتم فیفا و‌ای اف سی از پرونده‌هایی که ما در آنجا داریم استفاده خواهند کرد.

رای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال قابل اعتماد است  

عابدینی درباره مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت: معتقدم که مجمع فدراسیون فوتبال خردمند است و اعضای آن فوتبال را می‌فهمند و به طور مستقیم فوتبال را تعقیب می‌کنند و مسئولیت در قبال فوتبال را پذیرفته اند. اعضای مجمع شامل مدیران باشگاه ها، روسای هیئت‌ها و نهاد‌های دیگر هستند. آن‌ها با احساس مسئولیت نماینده انتخاب می‌کنند به همین علت باید به رای مجمع اعتماد کرد. ممکن است که کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود مورد اقبال ما نباشد، اما رای مجمع را به دست آورده و این رای قابل اعتماد است و باید به آن احترام بگذاریم. باید از کسانی که رای می‌آوردند حمایت کرد. اگر دوستانی که رای آوردند امانت‌داری نکردند باید مکانیزمی باشد تا اعضای مجمع بتوانند آن‌ها را برکنار کنند.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال  به گزینه وزارت ورزش رای نمی دهند 

عابدینی درباره توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس گفت: من نمی‌دانستم که ساختمان باشگاه پرسپولیس هم در معرض خطر است. البته وزیر ورزش گفته بود که همه مسائل را از لحاظ تراز مالی و داد و ستد‌ها، دیون معوق، دیون جاری شفاف کرده است. درباره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در این ۴ سال اتفاقاتی افتاده که تاکنون رخ نداده بود. به هر حال حرف وزیر ورزش درست است. اتفاقات ۴ سال اخیر برای این ۲ باشگاه هیچ زمانی رخ نداده بود. در حال حاضر ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را از دست می‌دهیم. این مسائل معنی و مفهومش با اظهارات سلطانی فر همخوانی دارند.

زمین فوتبال قابل فروش نیست 

او افزود: آقای سلطانی فر، توقع داشتم در دوره شما کار‌های خوبی انجام شود، چون سوابق خوبی دارید. چندین موضوع درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح است. زمانی که برای خصوصی سازی این ۲ باشگاه اعلام رسمی صورت گرفت و به کمیسیون قیمت گذاری برده شد آن وقت صدایش در خواهد آمد. آقای سلطانی فر، بدانید زمین برند یک تیم است و آن برند معنوی محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را فروخت. مایملک زمانی معنی دارد که فردی سرمایه گذاری کند. اگر او فردا خواست سرمایه خود را بردارد و پول نبود در آن صورت بتواند زمین را بفروشد. آیا سرمایه گذار می‌تواند زمین یک باشگاه را بفروشد؟ این موضوع مثل این می‌ماند که سرمایه گذار بخواهد پیراهن باشگاه را از تن بازیکن در بیاورد و بفروشد. زمین بخشی از تیم است و قابل خرید و فروش و قیمت گذاری نیست و مطمئن باشید نمی‌توانید این کار را کنید.

معیارهای قیمت گذاری سهام سرخابی ها را مشخص کنند

عابدینی درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی بیان کرد: آقای سلطانی فر، شما براساس چه معیاری برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قیمت گذاشته اید و یا قرار است قیمت بگذارید و چه چیزی از این ۲ باشگاه را به فروش می‌رسانید. مسائل را مشخص کنید. چرا از دنیا الگو برداری نمی‌کنید مگر پشت قضیه واگذاری سرخابی‌ها مسئله‌ای نهفته است. اگر قضیه‌ای باشد آشکار خواهد شد.

آقای سلطانی فر برای پیشکسوتان پرسپولیس ارزش قائل باشید

او ادامه داد: آقای وزیر ورزش جلوی مسائل را بگیرید و به پیشکسوتان بها بدهید. شما هیئت مدیره می‌گذارید، اما یک نفر از پرسپولیسی‌ها در آن عضو نیستند. یحیی گل محمدی، کریم باقری، افشین پیروانی، مطهری و سایر دوستانی که در پرسپولیس زحمت می‌کشند در گذشته کجا بودند؟ غیر از این است که همه این افراد پرسپولیسی هستند. این نفرات که می‌توانند تیم پرسپولیس را هدایت کنند مطمئن باشید که زبان برخورد با سیستم‌های فوتبالی را بهتر از افرادی که از سوی وزارت ورزش منصوب می‌شوند می‌دانند.

سهام سرخابی ها را به پیشکسوتان واگذار کنند

عابدینی گفت: مسئولان ورزش باید به پیشکسوتان اعتماد کنند. هر سال ۲۰ درصد از سهام سرخابی‌ها را در طول ۵ سال واگذار کنید. این مکانیزم در دنیا اجرا می‌شود. در همه جای دنیا واگذاری‌ها به صورت تدریجی است و یکجا منتقل نمی‌کنند. من ضمانت می‌کنم که پیشکسوتان می‌توانند باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اختیار بگیرند و سهام را به مردم واگذار کنند. مردم و هواداران را بدون دغدغه در مسئله خصوصی سازی دخیل کنند. من شنیده ام که ۲ - ۳ هزار نفر هستند که می‌توانند سهامدار شوند. آیا مسئولان ورزش می‌خواهند برای نفرات بعدی مشکل درست کنند؟ ممکن است مسئولان خوب کار نکنند، اما دستگاه‌های نظارتی بیدار هستند.

باید به قوانین بازنشستگی احترام بگذاریم 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره اختلافات فدراسیون فوتبال و نمایندگان مجلس درباره ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: اگر مجمع فدراسیون فوتبال می‌خواهد در این مملکت مدیریت و تعامل کند باید به قوانین مادر احترام بگذارد. همچنین بحث بازنشسته‌ها در قوانین پایه و اساسی مطرح شده است. قوانینی که در کشورمان وجود دارد بالاتر از قوانین خاص ورزشی، شرکت‌ها و نهاد‌ها است. اگر بازنشستگی محدودیتی را برای افراد بگذارد باید به آن احترام بگذاریم. یک بار برای همیشه باید بحث بازنشستگی را تمام کنیم.

ویلموتس به مجموعه مدیریتی  فوتبال ضربه زد 

عابدینی درباره اینکه محدودیت سنی از اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال برداشته شده است، گفت: این اتفاق بد نیست، اما به نظرم اکنون جوان‌ها بهتر می‌توانند کار کنند و افراد مسن مثل من می‌توانند مشورت بدهند. بدهی به ویلموتس باعث شده که ۲ ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به مزایده گذاشته شوند. ویلموتس حساب شده وارد فوتبال ما شد. او فقط ضربه به فوتبال ما نزد بلکه به مجموعه مدیریتی ما آسیب وارد کرد. امیدوارم که دیگر از این اشتباهات مرتکب نشویم.

امیدوارم سمیعی در فوتبال دوام بیاورد 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره مدیریت سمیعی بیان کرد: ما باید دوره مدیریت سمیعی را ببینیم. اکنون نمی‌توانیم به مدیریت او نمره بدهیم. امیدوارم سمیعی با همان اعتباری که به فوتبال آمده با همان وضعیت برود. ساده نیست که او در فوتبال دوام بیاورد. سمیعی خیلی راحت با حکم وزیر ورزش وارد باشگاه پرسپولیس شد، اما جدایی او از این باشگاه خیل سخت است. افراد بزرگ به فوتبال آمدند و ضربه خوردند. امیدوارم لااقل سمیعی آسیب نبیند.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال باید از بدهی ها اطلاع داشته باشد 

عابدینی بیان کرد: رئیس جدید فدراسیون فوتبال باید بداند کجا می‌آید و خوشبین نباشد. باید تحقیق، تفحص و بررسی کند و اطلاعاتی از بدهی‌های معوق و جاری داشته باشد. اگر گزینه‌ای همراه با همکاران خود بضاعت لازم را دارد که از پس مشکلات برآیند در آن صورت در فوتبال بمانند در غیر این صورت به نظرم آن‌ها قبل از انتخابات کنار بروند بهتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.