سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین عمل جراحی کام مصنوعی در تبریز

اولین عمل جراحی کام مصنوعی با استفاده از پرینت سه بعدی در تبریز طراحی، چاپ و در کام بیمار ۱۶ ساله جایگذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جوان ۱۶ ساله اهل شهرستان شبستر که به طور مادرزادی شکاف کام داشت و چندین مرتبه مورد عمل جراحی ناموفق قرار گرفته بود توسط متخصصین بیمارستان امام رضا (ع) تبریز تحت جراحی قرار گرفت.

مرتضوی جراح فک و صورت و عضور هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پسر جوان اهل شهرستان شبستر که به صورت مادر زادی از شکاف کام رمج می‌برد و چندین بار نیز در مراکز دیگر تحت عمل جراحی ناموفق قرار گرفته بود مورد درمان و مطالعات درمانی قرار گرفت.

او افزود: پس از مطالعات راه‌های درمان به این نتیجه رسیدیم که باید کام مصنوعی برای وی طراحی و ساخته شود از این رو با همکاری متخصص ارتودنسی مورد مطالعه و بررسی روند را آغاز کردیم.

این پزشک بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی برای اولین در ایران اقدام به اسکن فک و چاپ سه بعدی قالب اقدام به چاپ خود کام مصنوعی بر روی قالب فک نمودیم.

مرتضوی اضافه کرد: پس از چاپ کام از جنس تیتانیوم بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته و کام با استفاده از پیچ‌های مخصوص به فک بیمار متصل و شکاف کام وی مداو شد.

او ابراز داشت: عوارض ناشی از شکاف کام فرد را با دشواری‌های متعددی از جمله مشکل خوردن و آشامیدن و اختلال در تکلم و احتمال عفونت‌های مجاری تنفسی و گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: هم اکنون وضع بیمار مطلوب بوده و بیمار بعد از دو روز می‌تواند به زندگی عادی برگشته و نتیجه نهایی بعد از دو هفته از عمل جراحی مورد انتظار است.

جراح فک و صورت و عضور هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: این روش به صورت ابداعی بوده و امیدواریم بعد از حصول نتایج موفقیت آمیز برای سایر بیماران نیز به مورد اجرا گذارده شود.

مرتضوی خاطر نشان می‌شود، تمام مراحل طراحی ساخت قالب و پرینت کام مصنوعی از جنس تیتانیم در داخل کشور و توسط متخصصین داخلی انجام یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.