سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از تصویب طرح تفصیلی سه شهر از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - جواد خدایی گفت: طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری، فرمانداران شهرستان‌های مزبور، مسئولان محلی، امام جمعه بار به تصویب رسید.

او گفت: تغییر در رویکرد‌های پیشین همچون غلبه نگاه‌های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیت‌های طبیعی شهر‌های مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می‌شود و اثر این رویکرد‌ها در طرح مزبور مورد تاکید است.

در تصویب طرح‌های تفصیلی برای شهر‌ها توجه به حفظ شاخص‌ها و مزیت‌های مکانی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسئولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ شهرداری دنبال می‌شود.

او گفت: در راستای تقویت مزیت‌های مکانی و تبلور ظرفیت این شهر‌ها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه‌های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه‌های شهر توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها در نشست کمیسیون ماده ۵ مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکان‌ها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

انتهای پیام//ت. ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.