شهردار مشهد:

برای حقوق مردم مشهد کوتاه نخواهیم آمد/ شهر ثروتمند یعنی مردم ثروتمند

شهردار مشهد گفت: برای حقوق مردم مشهد کوتاه نخواهیم آمد و اگر قرار بود کوتاه بیاییم با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می‌کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید عبدالله ارجائی در جمع اصحاب رسانه گفت: بسیاری از معتادین متهاجر در مشهد از شهرهای دیگر هستند، مالیات مردم مشهد صرف معتادین غیربومی شهر نشود.

شهردار مشهد گفت: هرچه بانوی معتاد بومی در مشهد است شهرداری هزینه هایش را می دهد؛ شهرداری مشهد تابع قانون در اجرای دستورات است و طبق قانون برای جمع‌آوری معتادین متهاجر با سایر دستگاه ها همکاری می کند.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز خراسان رضوی است که به واسطه وجود حرم علی بن موسی الرضا سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

به گفته ارجائی، برای حقوق مردم مشهد کوتاه نخواهیم آمد و اگر قرار بود کوتاه بیاییم وضعیتمان این نبود؛ بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبانگیر مدیریت شهری شده است به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده ایم.

شهر ثروتمند، مردم ثروتمند

ارجائی گفت: شهر ثروتمند یعنی مردم ثروتمند، هرچه مردم ثروتمندتر شوند، شهرداری در انجام وظایفش موفق تر است؛ ما برای اینکار نیاز به تغییر نگاه داریم، ما باید به سمت شهر ثروتمند برویم.

برای حقوق مردم مشهد کوتاه نخواهیم آمد/ شهر ثروتمند یعنی مردم ثروتمند

او گفت: ورود بخش خصوصی را به عرصه باید تسهیل کنیم، شهرداری حتما از سرمایه گذاری سالم حمایت میکند؛ شهرداری یک دستگاه نظارتی نیست که درمورد اینکه سرمایه گذار سالم است یا نه نظری بدهد و مرجع نظارتی باید این اقدام را استعلام کند.

شهردار مشهد گفت: حقوق سال گذشته پیمانکاران شهرداری مشهد را امسال پرداخت می‌کنیم؛ ما قبول داریم باید توانمند سازی کنیم اما برخی از کارها تزیینی است که قصد ما این است تا کار واقعی انجام شود.

بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش می‌یابد

به گفته ارجائی، در بحث طرح های مناطق کمتر توسعه یافته، سعی کرده ایم ۳۶ درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: ما به شدت به دنبال خودکفا کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند تا بتوانند به سمت خود کفا شدن حرکت کنند؛ برخی از سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند و می توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند، همچنین بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه تمایز بودجه با سال گذشته است.

سهم عمران و آبادانی شهر از بودجه  ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد است

شهردار مشهد گفت: بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان است و امیدواریم درآمدهای پایدار را به ۴۶ درصد برسانیم؛ برای اولین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰ درصد مربوط به هزینه های جاری است. این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بالاتر است و یک رکورد محسوب می‌شود.

او گفت: از وضعیت ساخت و ساز ها پس از ابلاغ طرح تفضیلی انتقاد دارم، تعداد درخواست های انصراف سازندگان پس از ابلاغ طرح تفصیلی جنوب غرب چند برابر شده است، تا چه زمان بدهی ایجاد کنیم و راه های درآمدی را ببندیم ؟ شهر اینگونه اداره نمی شود.

مشهد نیازمند شهر فرودگاهی

شهردار مشهد معتقد است، مشهد نیاز به یک شهر فرودگاهی دارد به دلیل اینکه فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست؛ فرودگاه ها آلودگی صوتی و زیست محیطی ایجاد می‌کنند.

او گفت: مصوباتی برای تغییر فرودگاه داشتیم که به زودی اعلام خواهیم کرد؛ مطالبه مدیران شهری انتقال فرودگاه است ما در این زمینه مطالبه‌گری و کمک خواهیم کرد، اینکه چه چیزی جایگزین فرودگاه شود نیازمند مطالعه است.

آمادگی شهرداری مشهد برای زائران نوروز ۱۴۰۱ 

شهردار مشهد گفت: پیش بینی ما برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیر تعداد زائران در مشهد است؛ لذا از تمامی دستگاه های همکار در سطح می خواهیم تا بالاترین میزان آمادگی را داشته باشند. او گفت: ما نیز در زیبایی شهر نهایت تلاش خود را خواهیم کرد. امیدوارم سایه کرونا کم شود تا مشهد دوباره برای زائران و مجاوران مهیا شود.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
جمع کردن معتاد هایی که در خیابان ها پرسه میزنند واقعا باید در دستور کار قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
جمع کردن معتاد هایی که در خیابان ها پرسه میزنند واقعا باید در دستور کار قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
در حد حرف همه شعار می دن مهم اینه که در عمل چطور باشند .حرفای قشنگ زیاد می زنند مسئولین ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای شهردار لطفا لطفا لطفا در رابطه با موش های ولگرد مشهد فکری کنید مردم رو بی نهایت آزار میدن.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آیا تاحالا فکر کرده بودین که مالیاتی که از مردم مشهد گرفته میشه، بخشی ازون صرف جمع آوری و ترک معتادان متهاجر سایر شهرها در مشهد می شود... ؟
این ظلمه به مشهدیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ترو خدا این معتادها رو جمع کنید برای شهروندان خیلی سخته و ازار میببینید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نظر شهردار مشهد اینکه، باید برای داشتن شهر ثروتمند، مردم ثروتمند داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شهرداری مشهد باید فکری به حال دست فروشان نزدیک حرم بکند بسیار معضلی شده مخصوصا که نزدیک حرم مطهر هستش و زوار از اونجا رفت و آمد دارن و بعضی از اونها برای فروش دست به کارهای عجیبی میزنن و جلوی زوار و مردم رو میگیرن و به زور بهشون چیزی میفروشن . اینو برسونید دست مسئولین که بدونن چهره مشهد با این افراد زشت میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شهردار باید خیلی توانمند باشه تا بتونه جواب حدود ۱۰۰ رسانه شهری، استانی و کشوری رو بده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شهردار مشهد اولین نشست خبری خودشو با خبرنگاران گذاشت