سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال خون خراسان رضوی نیازمند دریافت گروه های خونی منفی است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون با کمبود گروه‌های خونی منفی مواجه هستیم که تامین آن نیازمند مشارکت داوطلبان اهدای خون است.

محمدرضا مجدی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: کاهش مراجعه داوطلبان و میزان اهدای خون در فصل سرما، سبب کاهش ذخایر خونی و به ویژه گروه خونی منفی در استان خراسان رضوی شده است به طوری که هم اکنون نیاز مبرم به تامین انواع گروه‌های خونی منفی به ویژه AB منفی وجود دارد.

او افزود: با توجه به این که اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ٦٢ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است لذا از اهداکنندگان خون تقاضا داریم برای نجات جان بیماران هرچه سریعتر به پایگاه‌های ١٣ گانه اهدای خون سطح استان مراجعه کنند و در این امر ما را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: هر واحد اهدای خون، با فراورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار نیازمند را از مرگ نجات می‌بخشد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.