سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ قهرمانان اروپا

طارمی و یاران در سن سیرو به میدان می روند/ سفر سیتی به آلمان برای انتقام از لایپزیش

امشب دو دیدار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود که اینتر میزبان پورتو است و سیتی در آلمان به میدان می‌رود.

اینترمیلان در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سن سیرو میزبان پورتو خواهد بود. اینتر در گروه C پس از بایرن‌مونیخ دوم شد و پورتو به‌عنوان صدرنشین گروه B به دور بعد صعود کرد.

نراتزوری در ۵ بازی آخر خود شکست نخورده است و بعد از برد خانگی ۳-۱ مقابل اودینزه به این بازی رسیده است. از سوی دیگر پورتو سال ۲۰۲۳ را با موفقیت آغاز کرده و در تمام مسابقات بجز یک بازی پیروز شده است. آن‌ها در آخر هفته، به لطف گل دقیقه ۴۴ تونی مارتینز،  ریو آوه را یک بر صفر در خانه شکست دادند و حالا آماده تقابل با شاگردان اینزاگی هستند.
در سمت مقابل اینتزاگی ۲ فصل پیاپی اینتر را به دور حذفی لیگ قهرمانان می‌برد؛ اتفاقی که مدتی حتی با کونته هم شدنی نبود. فصل پیش لیورپول فینالیست را در بازی برگشت در انگلیس بردند، اما موفق به صعود به یک‌چهارم نشدند. حالا مقابل پورتو می‌توانند پس از مدت‌ها این طلسم را بشکنند، مقابل کونسیسائو که زمانی در همین اینتر بازی می‌کرد.

مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو چهره ویژه این مسابقه برای ماست. او  در ۵ بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و یکی را به‌دلیل محرومیت از دست داده. در این ۵ بازی میانگین یک گل زده در هر بازی را ثبت کرده و ۲ پاس‌گل هم داده. در ۸۲ درصد دقایق ممکن بازی کرده و روی ۵۸ درصد گل‌های تیمش در اروپا تأثیر مستقیم گذاشته. در مجموع ۳۴ بازی این فصل در همه رقابت‌ها ۲۰ گل و ۱۱ پاس‌گل ثبت کرده؛ هر ۱۳۰ دقیقه یک تأثیرگذاری روی گل. این‌ها باز هم برای پرتغالی‌ها کم است!
* بروزوویچ از چشم اینتزاگی و هواداران افتاده و کمتر از گذشته بازی می‌کند. شاید او به‌زودی باشگاه را ترک کند و فرانک کسیه که در بارسلونا اوضاع خوبی ندارد به سری‌آ برگردد و برای این دشمن باشگاه سابقش بازی کند.

*این دهمین باری است که اینتر میزبان یک تیم پرتغالی است. آن‌ها در ۹ بار میزبانی قبلی شکستی نداشتند و تنها یک مساوی به حریفان پرتغالی دادند. تنها تیمی که در جوزپه مه‌آتزا شکست نخورد، بواویشتا در جام یوفا (۱۹۹۱) بود.
*پورتو مقابل ایتالیایی‌ها عملکرد خوبی دارد. در ۷ رویارویی قبلی تنها یک‌بار مقابل آن‌ها شکست خورده که یوونتوس فصل ۲۱-۲۰۲۰ با رونالدو بوده و در بقیه موارد ۴ برد و ۲ تساوی به‌دست آورده.
*طارمی تاکنون با به ثمر رساندن ۵ گل و ساختن ۲ پاس گل در صدر بهترین بازیکنان آسیایی در لیگ قهرمانان این فصل قرار دارد. دایچی کامادا، ستاره تیم ملی ژاپن و عضو باشگاه فرانکفورت با ۳ گل بعد از طارمی قرار دارد. سون هیونگ مین تنها ۲ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.

سایت یوفا از کاربران خود پرسید که چه نتیجه‌ای در این مسابقه رقم خواهد خورد که ۶۸ درصد به پیروزی شاگردان اینزاگی رای مثبت دادند.

کاربران سایت لیگ قهرمانان اروپا معتقدند که یاران طارمی تنها ۲۶ درصد شانس پیروزی دارند و ۶ درصد نیز رای به تساوی ۲ تیم در دیدار رفت دادند.  

این دیدار امشب از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد.

ترکیب احتمالی
لایپزیش: بلاسویچ، کلوسترمن، اوربان، گواردیول، رائوم، شلاگر، لایمر، سوبوسلای، فورسبرگ، ورنر، آندره سیلوا
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، آکانجی، آکه، رودری، برناردو سیلوا، محرز، دبروین، گوندوغان، گریلیش، هالند

در بازی همزمان امشب لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی مهمان لایپزیش آلمان است.    سیتیزن‌ها فصل گذشته در ورزشگاه ردبول آرنا با نتیجه ۲-۱ در دور گروهی مقابل این حریف آلمانی شکست خوردند و امشب به‌دنبال انتقام آن شکست هستند.
صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل برای لایپزیش دست نیافتنی به نظر می‌رسید چرا که آن‌ها دو بازی اول خود را مقابل شاختار دونتسک و رئال مادرید باختند. اما تیم آلمانی بازگشت بزرگی به این رقابت‌ها داشت و در هر چهار بازی باقی‌مانده خود به برد رسید، از جمله برد شگفت‌انگیز ۳-۲ مقابل مادرید و توانست به‌عنوان تیم دوم از گروه F صعود کند.

آن چهار برد بخشی از روند فوق‌العاده این تیم بود که شامل ۱۸ بازی بدون شکست در همه رقابت‌ها از اول اکتبر تا ۱۱ فوریه می‌شد، روندی که در نهایت با شکست خانگی ۲-۱ مقابل اونیون برلین در بوندس لیگا به پایان رسید.

ترکیب احتمالی
لایپزیش: بلاسویچ، کلوسترمن، اوربان، گواردیول، رائوم، شلاگر، لایمر، سوبوسلای، فورسبرگ، ورنر، آندره سیلوا
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، آکانجی، آکه، رودری، برناردو سیلوا، محرز، دبروین، گوندوغان، گریلیش، هالند

 

برچسب ها: پورتو ، اینتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.