سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ٣٩ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز باشماق مریوان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ٢٣ هزار و ٥٨٩ مسافر و گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ٣٩ درصد رشد داشته است.

منصور مهرزاد گفت: مرز بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهم‌ترین مرز‌های رسمی زمینی ایران به‌شمار می‌آید که علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری نقش بسزایی در رونق گردشگری شهرستان مریوان و استان کردستان دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه این پایانه مرزی سالانه میزبان مسافرانی خارج از کشور به‌ویژه اقلیم کردستان عراق است، اظهار کرد: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی امسال ( ٢٤ اسفند تا ١٠ فرودین‌ماه ١٤٠٢)، ٢٣ هزار و ٥٨٩ مسافر و گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ٣٩ درصد رشد داشته است.

او عنوان کرد: همچنین براساس آمار‌های موجود از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان ١٠ فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و ٥٢٦ هزار و ٨٨٥ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستا‌های هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

مهرزاد با بیان اینکه رضایتمندی مسافران و گردشگران در این ایام از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان و مهمان‌نوازی مردم استان و همچنین ظرفیت‌های موجود بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی در استان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.