بازدید از جاذبه‌های گردشگری کردستان از مرز یک میلیون نفر گذشت

از ٢٥ اسفند سال گذشته تا پایان روز ٨ فروردین‌ماه سال جاری بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کرده‌اند.

 منسرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شده است تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

منصور مهرزاد افزود: براساس آمار‌های موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا ٨ فروردین‌ماه سال‌جاری، یک میلیون و ١٦٤ هزار و ٨٠٦ نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

او با بیان اینکه در مدت زمان اعلام شده نیز ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، عنوان کرد: شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند. 

مهرزاد یادآور شد: همچنین ٦٨٢ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه زمانی اعلام شده انجام شد، که ٥ مورد تشویق، ٥٢ مورد تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره کل صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به‌صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.