سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۷۲ نظارت بهداشتی در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نیمه شعبان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از نظارت بهداشتی ۱۷۷۲ موکب، ایستگاه صلواتی، زائرسرا، اماکن اقامتی طی ۴ روز گذشته در ایام نیمه شعبان خبرداد.

مجید اصغری گفت: با توجه به اهمیت تشدید نظارت‌های بهداشتی و در راستای حفظ سلامت زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) ۳۰ تیم نظارتی بهداشت از ۵ شنبه چهارم اسفندماه تا پایان روز نیمه شعبان در سطح استان بویژه در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به همت مرکز بهداشت بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: طی این ۴ روز تعداد ۱۷۷۲ بازرسی بهداشتی انجام شده است که غالب آن از مواکب و ایستگاه‌های صلواتی بویژه در بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، زائرسراها، اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها و مدارس اسکان زائرین، بوستان‌ها، امامزاده‌ها و مراکز طبخ غذا ویژه مراسم‌ها بود.

اصغری ضمن قدردانی از سازمان‌های مشارکت کننده در نظارت‌های بهداشتی ابراز داشت: علاوه بر نظارت‌های فوق ۱۴۸ بازدید نیز بصورت مشترک با سازمان‌های نظارتی از جمله صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، تعزیرات و نمایندگان ستاد مردمی مواکب انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در این نظارت‌ها بمنظور کنترل سلامت آب و مواد غذایی مصرفی، تعداد ۱۰۵۲ مورد سنجش بار میکروبی از مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی و نیز ۵۰۲ مورد کلرسنجی و ۵۳ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و آب شهری توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.