مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم خبر داد

کاهش 8 درصدی مصرف آب در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از کاهش هشت درصدی مصرف آب در قم پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را از برنامه‌های سنگین شرکت آب و فاضلاب طی یک سال گذشته برشمرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها برای بهبود مسائل اقتصادی و اصلاح‌الگوی مصرف نه یک الزام بلکه یک اجبار بود که البته امروز آثار مثبت این طرح بزرگ اقتصادی به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به آثار مثبت هدفمندی یارانه‌ها در بخش آب خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون در قم در بخش خانگی با هشت درصد و در بخش عمومی با 16 درصد کاهش مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن مواجه بودیم.

وی اصلاح‌الگوی مصرف را از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف آب ذکر و تصریح کرد: اصلاح رفتار و اصلاح ابزار در این زمینه بسیار ضروری است و همه مردم و مسئولان باید در این راستا تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقداماتی که توسط شهرداری و استانداری قم در خصوص جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب صورت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم با ادامه این پروژه به صورت کامل شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه شرب جدا شود و از هدر رفت آبی که با هزینه‌های فراوان و مشکلات متعدد از سرشاخه‌های دز به قم می‌آید جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز عمومی بزرگ مثل حرم، جمکران و مراکز علمی و علمیه هم از جمله کاربران مهم آب هستند که حرکت‌هایی را برای اصلاح ابزار مصرف انجام داده‌اند.

توکلی‌بینا با بیان اینکه در یک سال گذشته در خصوص اصلاح رفتار مصرف نیز اقدامات فرهنگی زیادی صورت گرفته است، گفت: دو همایش اصلاح راهکارهای مصرف آب با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی و کارکنان خدماتی ادارات استان از جمله این برنامه‌ها است که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو بود.

وی همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری سومین جشنواره آب صدای زندگی و برنامه ویژه برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در سال جاری در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین دانش‌آموزان به مرحله اجرا درآمده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.