بايد و نبايدهاي پيش فروش نفت خام به صورت سلف

انتشار اوراق طرح پيش فروش نفت خام به صورت سلف و راه اندازي ابزار جديد مالي حدود يك ماه است كه به صورت عمومي مطرح شده و همه اقدامات در اين راستا در حال انجام است. ولي به دليل اينكه دستورالعمل اجرايي آن براي عموم مردم هنوز تاييد نهايي نشده و هر سرمايه گذاري، جزئيات، روش خريد و فروش اوراق مشخص نبوده و ابهامات زيادي وجود دارد در حالي كه قرار بود انتشار اين اوراق در آذر ماه انجام شود.

سيد كمال حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اينكه چالش اصلي و طرح پيش فروش اوراق نفت و گاز خام سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف به منظور توسعه صنعت است، افزود: با توجه به چالش سرمايه گذاري و موضوع نيازهاي داخلي و خارجي كه هميشه وجود دارد وزارت نفت تصميم گرفته با فروش اوراق صنعت نفت و واگذاري آن به مردم پيش فروشي از نفت كشور انجام شود.

وي ادامه داد:‌ مشكل جدي اين طرح نفتي است كه تاكنون توليد نشده به مردم فروخته مي شود و اين توليد نشدن مي تواند مشكلات ديگري را در سر راه اين صنعت و يا ادامه قراردادها قرار دهد.

حسيني با تاكيد بر لزوم اجراي اين طرح به صورت آزمايشي و در مقطع زماني و جمعيت محدود، گفت: اما و اگرهاي زيادي در مورد اين طرح وجود دارد و جمع آوري سرمايه ها در جهت توسعه صنعت نفت ضروري است اما بايد در ابتدا اين طرح را به صورت آزمايشي اجرا كرد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار