نگاه توسعه محور به صنعت دریایی عاملی موثر در پیشرفت صنعت کشور

مدیر عامل شرکت صنعتی و دریایی ایران گفت: متاسفانه کشور ما علی رغم داشتن سواحل زیبا در شمال و جنوب نگاه توسعه محور نداشتیم و همین عوامل موجب شده که ما از پیشرفت صنعت دریایی غافل بمانیم.

مهدی اعتصام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با توجه به زمینه هایی که در کشور وجود دارد از نظر دسترسی به آب های آزاد و نگاهی به یک بررسی اجمالی در رشد شهرها در کل دنیا بیانگر این موضوع است که اکثر شهرهای پیشرفته در کنار دریاها بودند نگاه توسعه محور دریایی سبب شده که آن شهرها رشد کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه ما علی رغم داشتن سواحل زیبا در شمال و جنوب کشور نگاه توسعه محور نداشتیم و همین عوامل موجب شده که ما از این صنعت غافل بمانیم و به زیرساخت ها را توجه نکنیم عملا گردونه صنایع دریایی در رقابت و مقایسه با چین و کره عقب بماند.
مدیر عامل شرکت صنعتی و دریایی ایران خاطر نشان کرد: مسئولان امر باید به این بُعد صنعت بیشتر توجه کنند توسعه دریایی محور جز برنامه های اصلی نظام قرار دهند به یقین اشتغال زایی و محرومیت زدایی و امنیت پایدار با استفاده از نعمت خدادادی دریایی و رقابت با کشورهای بسیار موفق خواهیم شد و این اعتماد را مسئولان ما به جوانان و متخصصان و دانشمندان و شرکت داخلی بدهند تا این صنعت به رشد و شکوفایی در شأن نظام جمهوری اسلامی برسد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار