زاهدان/

همایش ملی حمل و نقل دریایی در دانشگاه دریانوردی چابهار خاتمه یافت

نخستین همایش ملی دریانوردی و حمل و نقل دریایی كشور در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پس از دو روز برگزاری به كار خود پایان داد.

دبیر همایش ملی حمل و نقل دریایی در حاشیه آیین اختتامیه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران هدف از برگزاری همایش را ارائه آخرین دستاوردها و نوآوریهای فنی توسط صاحب نظران حوزه دریانوردی و حمل و نقل دریایی عنوان كرد و  افزود: از مجموع 120 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش توسط دانشجویان، اساتید و صاحبنظران ارگانهای دریایی و مراكز آموزش عالی كشور، 50 مقاله برگزیده شد.
دكتر سید جعفر سجادی اظهارداشت: 50 مقاله منتخب طی مدت برگزاری همایش در پنج پنل تخصصی به منظور حل مشكلات صنعت دریایی قرائت و به سوالات حاضرین پاسخهای لازم داده شد.
وی گفت: صاحبنظران شركت كننده دراین همایش همچنین در 10 محور شامل ایمنی و امنیت دریانوردی، موتورهای دریایی، حقوق وقوانین دریایی، طراحی وساخت كشتی، فناوری اطلاعات درصنعت كشتیرانی، آموزش وتحقیقات دریایی، تكنولوژی‌های جدید در صنعت دریانوردی،حمل و نقل دریایی، الكترونیك و مخابرات دریایی و سازه‌های دریایی آخرین تازه های علمی را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادند.
دكتر سجادی گفت: صنعت حمل و نقل از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه محسوب می شود و دریانوردی به عنوان مهمترین سیستم حمل ونقلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است كه برای رسیدن به حمل ونقل دریایی مناسب باید طیف گسترده ای از علوم و فناوری ها مورد استفاده قرار گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.