معاون فرهنگي دانشگاه آزاد خبرداد:

6 دانشگاه تك جنسيتي در دانشگاه آزاد راه اندازي مي شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقدامات خوبي در راه‌اندازي دانشگاه‌هاي تك جنسيتي صورت گرفته و تاكنون 6 واحد تك جنسيتي در منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی تأسيس شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ، محمد مهدي مظاهري در جمع رؤساي دانشگاههاي آزاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري و استان اصفهان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر اسلامي كردن دانشگاه‌ها، گفت: اسلامي شدن دانشگاه و تعميق و گسترش مباني اسلامي و ايجاد فضاي ديني از ضروري ترين فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي دانشگاه بوده و تاكنون گام‌هاي مفيد و مثمر ثمري در اين راستا برداشته شده است.

وی رسالت حوزه و دانشگاه را پرورش انسانهاي مؤمن و متعهد و همراه با كسب علوم نوين و در راستاي پيشرفت و تعالي جامعه و كشور عنوان كرد و گفت: فرهنگ‌پذيري و نهادينه‌كردن فرهنگ اصيل اسلامي – ايراني از جمله عوامل اثر گذار بر شكل گيري و هويت جوانان و آينده سازان كشور است و مسئولان دانشگاهها همسو با معاونت فرهنگي در اين راستا تلاش مي‌کنند.

رئيس منطقه چهار دانشگاه با بیان اینکه توسعه و تجهيز مساجد از مهمترين اولويت هاي فرهنگي دانشگاههاست از رؤسا خواست از يادمان‌هاي شهدا گمنام صيانت شود و برنامه‌هاي مختلف فرهنگي در چنين مكان‌هايي اجرا شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اقدامات خوبي در راه‌اندازي دانشگاههاي تك جنسيتي صورت گرفته و تا كنون 6 واحد تك جنسيتي در منطقه چهار تأسيس شده و در همين راستا 90 درصد دروس عملي، آزمايشگاهي و كارگاهي و 100 درصد دروس عمومي به صورت تك جنسيتي ارائه مي‌شود كه دستاورد مباركي براي دانشگاه است.

معاون فرهنگي دانشگاه خاطر نشان كرد: توسعه و گسترش فضاهاي فرهنگي به ويژه مساجد بر اساس سبك هاي بديع معماري اسلامي و ايراني صورت مي‌پذيرد و جاي آن دارد كه به طور دائم روايات ائمه معصومين (ع) و بزرگان براي بهره‌مندي دانشجويان، كاركنان و اساتيد به روش‌هاي مختلف در معرض ديد قرار گيرد.

مظاهري با اشاره به سخن رئيس دانشگاه مبني بر اينكه پرچم دانشگاه فرهنگي است اظهار داشت: ايران اسلامي در پرتو فعاليتهاي علمي، فرهنگي و اسلامي در دانشگاه‌ها به دستاوردها و پيشرفت‌هاي خوبي نائل آمده و اين مسير و جهاد الهي تا فتح قله‌هاي علمي در جهان ادامه خواهد يافت. /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.