طی نامه‌ای خطاب به فرهاد دانشجو:

یک فعال دانشجویی از رفتارهای مسئولين پیشین دانشگاه آزاد انتقاد کرد

دبیر سیاسی اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد از برخی رفتارهای مسئولان پیشین این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، امیرمحمد مسجدی دبیر سیاسی اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نامه‌ای را خطاب به فرهاد دانشجو نوشت.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم جناب آقای دکتر فرهاد دانشجو، ریاست  دانشگاه آزاد اسلامی

 با عرض سلام و تقدیم احترام

همانطور که در دیدار شورای مرکزی اتحادیه با حضرتعالی پیمان بستیم که از هیچ کوششی برای پیشبرد مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی دریغ نکنیم و با پیشنهادها و تذکرات خود،جنابعالی را در مدیریت این مجموعه یاری نماییم، بر خود لازم دانستم نکاتی که بعد از چند ماه از مدیریت جنابعالی می‌گذرد و هنوز دانشگاه درگیر آن است و حتی در برخی از واحدها تشدید شده است یادآور شوم.

مدیریت سی‌ساله دانشگاه آزاد خدمات ارزشمندی را به یادگار گذاشته است و کمال سپاس را از مسئولینی که خالصانه تلاش کردند،دارم.

اما باید توجه داشت که در چند ساله اخیر مجموعه به سمت باندبازی و ایجاد باند رفت و این باندها بود که به مجموعه ضربه شدیدی می‌زد و آن افراد دانشگاه را که با پول مردم ساخته شده است ارث پدری خویش می‌دانستند و در آن فرمانروایی می‌کردند و ثمره آن اعمال ابهاماتی است که در آن واحدها مانده است.

همه منتظرند که آن ابهامات مالی، روابط و ... که گریبان خیلی از دانشجویان را گرفت، برطرف شود و دانشگاه از دست این افراد بیرون کشیده شود. و اگر ابهامات واقعیت بود به مراجع قضایی معرفی شوند، تا به سزای اعمال خود برسند.

جناب آقای دکتر دانشجو، جنابعالی بهتر از بنده می‌دانید که این مجموعه با پول کارگران زحمت‌کشی که با مشقت شهریه را تهیه می‌کنند تا فرزندانشان تحصیل کنند و در جامعه مفید واقع شوند ساخته شده است.

از این رو از جنابعالی تقاضا دارم ابهامات را در برخی واحدها و برخی از نزدیکان ریاست سابق دانشگاه برای همه مردم مشخص شود. گرچه احساس می‌کنم ریاست سابق در جریان این مسائل نبوده است.

اما نکته مهم دیگر این است که پس از چندین ماه که از تعویض ریاست می‌گذرد، احساس می‌شود که هنوز برخی از مسئولان قبلی نفوذ خود را نه تنها داشته، بلکه بیشتر شده است و در مسائل واحدها دخالت می‌کنند و جالب‌تر از آن ریاست و مسئولین واحدهاست که مطیع هستند و این افراد را در مسائل صاحب نظر می‌دانند.

 سوال من از همکارانتان این است که چرا کارمند رسمی دانشگاه که قبلا وابسته به نزدیکان ریاست بوده کسی است که در فتنه 88 زندان بوده است به راحتی استخدام می‌شود و سکوت گزینش و حراست را در پی دارد. آیا این مسئله عجیب نیست؟

 چرا با جرات تمام، برخی از افراد که اینجا اسم نمی‌آورم بنده را محکوم می‌کنند که چرا به دیدار جنابعالی آمده‌ام و با قدرت می‌گویند نفوذ خود را دارند و بنده را تهدید می‌کنند که از ادامه فعالیت دانشجویی دست بردارم.

 چرا بعد از دیدار با جنابعالی، بنده باید شاهد همه جور تهمت و افترا از طرف اشخاصی که کینه شما را دارند، علیه خود باشم و مسئولان دانشگاهی نه تنها شکایت را پیگیری نمی‌کنند، بلکه از دوستان قدیمی حمایت می‌کنند.

 استاد بزرگوار اگر دوستان در اتحادیه‌های دانشجویی مصاحبه می‌کنند و مدیریت قدیم را به چالش می‌کشند و آزادانه صحبت می‌کنند، باید به عرض برسانم بیشتر از همه این عزیزان ما که در این مجموعه دانشگاهی تحصیل می‌کنیم مشکلات را درک کرده و می‌توانیم آن را بیان کنیم.

 اگر سکوت امثال بنده را می‌بینید دلیل نیست که متوجه نیستیم، دلیل آن است که تا اینجایش که آمده‌ایم رسالت جنبش دانشجویی و آزادگی و قرار دادن راه حقیقت‌گویی عامل آن بوده، و اگر نه هنوز دوستان قبلی بر مسند قدرت سوارند و اجازه صحبت از من نوعی را گرفته‌اند و تهدیدهایشان است که ما را ساکت نگه داشته است. و الا ناگفته‌هایی هر کدام داریم که ریشه مسائل در آن نهفته است.

 جناب آقای دکتر دانشجو، امید دارم که با کمک پروردگار متعال تا دیر نشده است کاری انجام دهید و نااهلان را از دانشگاه بیرون کنید./س3

برچسب ها: نامه ، دانشجو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار