بعد از غذا، دسر شیرین نخورید

خوردن دسرهای شیرین مانند انواع كیك ، شیرینی ، ژله ، بستنی و كرم كارامل بعد از غذا از نظر تغذیه‌ای نه تنها مزیتی ندارد بلكه چندان نیز توصیه نمی‌شود .

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛‌ در واقع این عادت، میل و علاقه‌ای است كه انسان به غذاهای شیرین دارد و به این ترتیب عادت می‌كند تا بعد از غذا حتماً یك خوراكی شیرین بخورد. این عادت چندان خوب نیست و بیشتر می‌تواند چاق‌كننده باشد. به همین دلیل، این روش تنها به كسانی توصیه می‌شود كه وزن كمی دارند و می‌خواهند به هر دلیل وزن اضافه كنند. البته تمایل به شیرینی را می‌توان با نوشیدن چای و دو حبه قند ، یك عدد خرما ، یك قاشق عسل ، 2 تا 3 عدد كشمش یا یك قاشق مرباخوری مربا برطرف كرد.

جالب است بدانید كه این مواد غذایی بیشتر از 20 كیلوكالری انرژی ندارند در حالی كه خوردن یك تكه كیك حداقل دو برابر مقدار یاد شده دارای كالری است. اینكه گفته می‌شود چربی‌های بدن باید با قند هضم شوند و خوردن مواد قندی بعد از غذا سبب هضم چربی می‌شود، باور صحیحی نیست. در واقع وقتی غذا می‌خوریم تركیبات نشاسته‌ای و كربوهیدرات‌های موجود، قند لازم را تولید می‌كنند. در ضمن بستنی ، كرم كارامل و شیرینی‌های چرب بسیار پر كالری‌اند و اگر شخصی میل به خوردن شیرینی دارد، می‌تواند 2 حبه قند با چای یا یك قاشق مربا بخورد.

در میان دسرها ژله یكی از كم‌كالری‌ترین‌هاست كه یك واحدش حدود 50 تا 60 كیلوكالری انرژی بیشتر ندارد. به همین دلیل اگر چند دسر برای انتخاب وجود داشت در صورت دیدن ژله، آن را انتخاب كنید.

این موضوع طبیعی است كه افراد بعد از خوردن غذا میل به شیرینی داشته باشند زیرا خوردن آنها سبب آزادسازی آندروفین در بدن می‌شود و آندروفین باعث بروز احساس شادی و شعف در انسان خواهد شد و بهترین دسری كه می‌توانیم پیشنهاد كنیم، سالادی تهیه شده از میوه‌های فصل و تازه است ./ح

منبع سايت بيترين
برچسب ها: دسر ، شیرینی ، کالری ، بستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار