تئاتر در هفته اي كه گذشت؛

يك هفته در سوگ استاد

تئاتر در هفته پيشين با ميزباني خانه تئاتر، تئاتر شهر، تئاتر مولوي، دانشگاه هنر و معماري و خانه هنرمندان در سوگ زنده ياد استاد حميد سمندريان گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران تئاتر در هفته گذشته با وجود به صحنه رفتن اجراهاي مختلف پس از چند روز سكوت در ماتم از دست رفتن زنده ياد استاد حميد سمندريان فرو رفت مراكز مختلف دانشگاهي و نمايشي برنامه هاي متنوع و ويژه اي به اين مناسبت برگزار كردند.

تماشاخانه ايرانشهر تا سه روز پس از مراسم خاكسپاري در سكوت بود و پس از آن به ادامه اجراي نمايش هاي شب روي سنگفرش خيس به كارگرداني هادي مرزبان و 33% نيل سايمون به كارگرداني افسانه ماهيان پرداخت.

مركز تئاتر مولوي نيز به اين مناسبت بزرگداشتي در روز 4 شنبه برگزار كرد.

دانشكده هنر و معماري نيز به مناسبت اين ضايعه يادبودي برگزار كرد كه در آن هنرمندان و اساتيد در اين  خصوص به صحبت پرداختند.

خانه تئاتر و اعضاي آن در روز 5 شنبه 29 مرداد مراسم ياد بود و مجلس بزرگداشتي در مجموعه تئاتر شهر برگزار كرد.

ستاد برگزاري بزرگداشت استاد حميد سمندريان به سرپرستي محمد يعقوبي به فعاليت پرداخت و در خصوص برنامه هاي متعدد در اين هفته همكاري كرد.

مراسم خاكسپاري و همچنين مجلس ختم سوم  زنده ياد سمندريان با سيل عظيمي از مردم، هنرمندان و شاگردان و پيشكسوتان همراه بود به طوري كه برگزاري مراسم را به خصوص در روز خاكسپاري بسيار سخت تر كرد.

بخشهايي از نمايشنامه گاليله اثري كه استاد سمندريان اصرار بر اجراي آن داشت از سوي گروه هاي نمايشي در سراسر ايران خوانده شد.

هم اكنون نمايش هاي سالن هاي متعدد با ياد استاد سمندريان و تقديم اجراها به وي به صحنه مي رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.