رفع مشکلات نظام سلامت با تشکیل شورای بیمه سلامت ایرانیان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان به سمتی حرکت می کنیم که همه مردم یک نوع بیمه را خواهند داشت.

دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اجرای بیمه سلامت ایرانیان موجب می شود همه اقشار جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: شورای بیمه سلامت ایرانیان در قانون برنامه پنجم توسعه مطرح و در اختیار دولت قرار گرفته تا آئین نامه های آن را نوشته و اجرا کند.
 
وی افزود: هنوز عزم جدی در دولت برای اجرای مواد قانونی بویژه در حوزه سلامت وجود ندارد که شورای بیمه سلامت ایرانیان اجرایی و عملیاتی نشود بسیاری از مشکلات نظام سلامت به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
** زمان مشخصی برای اجرایی شدن بیمه سلامت ایرانیان وجود ندارد
 
در ادامه دکتر شهریاری با اشاره به این که یکی از برنامه هاری اصلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری مواد قانونی برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت است ؛ اذعان داشت: منتظر پاسخ وزراء در خصوص معضلات موجود در این حوزه هستیم تا اگر مشکلی در قانون وجود دارد آن را برطرف نموده و پاسخگوی نیازهای مردم در نظام سلامت باشیم.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر شعار عدالت در سلامت گفت: باید بیش از پیش به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم و 75 میلیون جمعیت کشور نیز بتوانند از خدمات بیمه پایه همگانی استفاده کنند.
 
وی همپوشانی بیمه ها را یکی از معضلات موجود اعلام کرد و بیان داشت: پیش بینی می شود حدود 10 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی کشور فاقد دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند که اکثریت آنها اقشار آسیب پذیر جامعه را تشکیل می دهند.
 
وی خاطر نشان كرد: با اجرایی شدن بیمه سلامت ایرانیان یک سیستم مرکزی ایجاد می شود تا یک فرد تحت پوشش چندین سازمان بیمه گر قرار نگیرد و همه اقشار جامعه از یک نوع بیمه برخوردار باشند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.