افتتاحیه المپیک 2012 رژه ایران با پرچم داری مظاهری

سی امین دوره بازی های المپیک ساعت 23 امشب در لندن افتتاح می شود و کاروان ورزشی ایران هم در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازیهای المپیک با حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه اصلی شهر لندن برگزار می شود . این مراسم ساعت19:30 دقیقه به وقت محلی و ساعت23 به وقت ایران آغاز می شود.

در این مراسم سران کشورهای مختلف از جمله خانواده سلطنتی انگلستان نیز حضور دارند.

هنوز مشخص نیست مشعل بازی های توسط کدام ورزشکار روشن خواهد شد و مسئولان برگزاری مراسم هم قسم شده اند تا جزییات و نام فرد روشن کننده مشعل فاش نشود اما بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک فاش شده است.

اما در مراسم رژه کشورهای حاضر در المپیک در افتتاحیه رقابتها ، تیم ایران نیز با تیمی از کاروان ورزشی شامل ورزشکاران رشته های تیر اندازی،‌تیر و کمان ، بوکس ، روئینگ، پینک پنگ، دوچرخه سواری، شمشیر بازی، وزنه برداری، شنا و با پرچم داری علی مظاهری بوکسور تیم ملی در افتتاحیه رژه خواهد رفت.

مسئولان وزارت ورزشی و جوانان همراه با مسئولان کمیته ملی المپیک و بخشی از خبرنگاران و تماشاگران ایرانی نیز در این مراسم حضور دارند.

کاروان ورزشی ایران با 52 ورزشکار در 13 رشته ورزشی و با بیشترین تنوع رشته ای در این دوره از بازیهای المپیک حضور دارد.

ورزش ایران در 14 حضور خود در بازیهای المپیک از بازیهای 1948 لندن تاکنون موفق به کسب یازده نشان طلا، 15 مدال نقره، و 22 مدال برنز از این مسابقات شده است.

بهترین نتیجه ورزشی ایران در بازیهای 1952هلنسیکی فنلاند با کسب هفت مدال نقره و برنز در رشته هیا وزنه برداری و کشتی بوده است.

ایران در المپیک 2000 سیدنی با افزایش تعداد مدال طلا روبه رو شده و در المپیک 2004 آتن یونان نیز 6 مدال طلا، نقره و برنز کسب کرده که در رشته های کشتی، وزنه برداری ، تکواندو است.

پر افتخار ترین ورزشکار المپیکی ایران نیز هادی ساعی در رشته تکواندو است که صاحب دو نشان طلا المپیک 2004 آتن و 2008 پکن و یک مدال برنز و  المپیک 2000 سیدنی است./ق

برچسب ها: المپیک ، افتتاحیه ، مظاهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Brazil
MILAD EBRAHIMI
۱۱:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
در صورت امکان اگر برای شما مقدور است بازیهای بوکس داخل سایتتون بزارین
آخرین اخبار