اقدام نمادين آل خليفه براي پايان دادن به اعتراضات مردمي

دادستان کل بحرين در اقدامي نمايشي براي پايان دادن به اعتراضات عليه رژيم آل خليفه اعلام کرد پانزده تن از نيروهاي پليس اين کشور را به سبب شکنجه پزشکان بازداشت شده در بحبوحه اعتراضات شيعيان در بهار 2011 تحت پيگرد قضايي قرار دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نواف حمزه رئيس بخش بازپرسي هاي دفتر دادستان در بيانيه اي اعلام کرد به طور رسمي دادستاني را توسل اين اعضاي پليس به شکنجه مطلع کرده است.

وي تصريح کرد اين بخش اين اتهامات را درپي تحقيقي مطرح کرد که با شکايت جمعي از پزشکان بيمارستان سلمانيه ، مهم ترين بيمارستان پايتخت بحرين،آغاز شد.

شاکيان که شمار آنان پانزده تن است از بدرفتاري در طول دوره بازداشت خود شکايت کرده اند.عوامل تحقيق سخنان همه اين پزشکان را شنيدند و برخي از اين پزشکان براي مشخص شدن کيفيت آزار واذيت هايي که متحمل شده اند ، تحت آزمايش هاي پزشکي قرار گرفتند.

به گفته اين منبع ، اظهارات نه تن از شاهدان نيز شنيده شد. نيروهاي پليس که درجه هاي مختلفي دارند نيز مورد بازجويي قرار گرفتند.

حمزه تاکيد کرد :« اين روند قصد دولت بحرين را براي بازخواست همه کساني که به موارد نقض حقوق بشر و وارد کردن آسيب به قربانيان متهم هستند، تاييد  مي کند.»

مقامات اعلام مي کنند مي خواهند توصيه هاي يک کميسيون تحقيق مستقل را که به توسل به زور افراطي از سوي نيروهاي پليس در طول تظاهرات اشاره و خواستار رعايت بهتر حقوق بشر در اين کشور شده بود ، اجرا کنند.

اين پانزده پزشک و پنج پيراپزشک بيمارستان سلمانيه که به سبب حمايت از اعتراضات تحت پيگرد قرار گرفتند، اعلام کرده اند در طول بازداشت شکنجه شده اند.

نه تن از اين افراد در تجديد نظر به مجازت هايي از يک ماه تا پنج سال زندان محکوم شدند و نه تن ديگر از جمله شماري از زنان تبرئه شدند. دو تن نيز  که سپتامبر در چارچوب همين پرونده محکوم شدند دوباره محاکمه نشدند زيرا متواري هستند.

اين حکم به ديوان استيناف ارجاع شده است و اين ديوان قرار است اول اکتبر حکم خود را صادر کند. يک نيروي پليس زن نيز پيش از اين به سبب کتک زدن نازيه سعيد روزنامه نگار زن شبکه فرانس 24 درحالي که او تظاهرات را پوشش مي داد، محاکمه شده بود.

برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار