مديرعامل سازمان توسعه برق ايران خبر داد:

خيز صنعت برق براي قرار گرفتن بين 10 كشور برتر جهان

مديرعامل سازمان توسعه برق ايران گفت : پس از اتمام طرح هاي مهر ماندگار در بخش نيروگاهي كشور ايران از نظر توليد برق با يك پله صعود در جايگاه 14 جهان قرار مي گيرد.

مجيد صالحي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از بهره برداري از چند طرح مهر ماندگار ظرفيت نصب شده نيروگاهي 62003 مگاوات بوده كه با اتمام كليه پرو‍ژه هاي مهر ماندگار توسط سازمان 8976 مگاوات ديگر به ظرفيت شبكه سراسري كشور افزوده شده و كل ظرفيت نصب شده به 70979 مگاوات مي رسد.

وي افزود:تا كنون 29897 ميليارد ريال براي پروژه هاي مهر ماندگار دولتي و 354 ميليارد ريال براي طرح هاي مهر ماندگار خصوصي هزينه شده است .

صالحي با بيان اين كه ميزان نقدينگي مورد نياز براي طرح هاي دولتي 36444 ميليارد ريال است اظهار داشت: ميزان نقدينگي لازم براي طرح هاي خصوصي 815 ميليارد ريال و 940 ميليون يورو ارز خارجي از محل صندوق توسعه ملي است كه در حال پيگيري بوده و مجوز دو نيرو گاه نيز داده شده است.

وي منابع تامين اعتبار پروژه ها را از محل صندوق توسعه ملي ، فروش اوراق مشاركت،منابع داخلي شركت توانير و منابع عمومي ذكر كرد.

مديرعامل سازمان توسعه برق ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور تا چه مدت پاسخگوي كشور است عنوان داشت : مدت زمان آن بستگي به نياز مصرف و شرايط بار و آب وهوايي دارد.

وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت :در بخش نيروگاهي 95 درصد ، دربخش انتقال ،توزيع و فوق توزيع 100 درصد به خودكفايي رسيده ايم .

صالحي ادامه داد: به طور متوسط 98 درصد تجهيزات مورد استفاده در اجراي طرح هاي صنعت برق ساخت داخل ميباشد.

وي خاطرنشان كرد:پس از اتمام طرح هاي مهر ماندگار كشور ايران همچنان از نظر توليد برق در منطقه رتبه نخست و در جهان رتبه14 را در اختيار خواهد داشت .

شايان ذكر است ايران هم اكنون در رتبه 15 جهان از نظر توليد برق قرار دارد كه ادامه روند موجود ،صنعت برق ايران خود را به 10 كشور برتر جهان نزديك مي كند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار