معاون وزیر نیرو خبر داد؛

اتصال شبکه برق ايران به‌ 5 کشور اروپایی

معاون وزیر نیرو با اشاره به آغاز مذاکره با 5 کشور اروپایی برای اتصال به شبکه برق ایران از ساخت تاسیسات جدید ترانزیت برق ایران به اروپا در منطقه وان ترکیه خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد بهزاد درباره جزئیات اتصال شبکه برق ایران به کشورهای اروپایی در سال 1391، گفت: در حال حاضر مذاکرات چند جانبه ای برای اتصال و سنکرون شبکه برق ایران با کشورهای اروپایی آغاز شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه تاکنون مذاکراتی با ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه برای اتصال شبکه برق انجام گرفته است، تصریح کرد: در شرایط فعلی روسیه آمادگی و علاقمندی خود را برای سنکرون شبکه برق با ایران اعلام کرده است.

این مقام مسئول همچنین از ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای ترانزیت برق و انرژی الکتریکی ایران به کشورهای اروپایی یاد کرد و افزود: هم اکنون ساخت یکسری تاسیسات جدید "بک تو بک" در منطقه وان ترکیه با مشارکت ایران در حال ساخت است.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی شرایط فنی و عملیاتی شبکه برق ایران برای اتصال به شبکه برق ترکیه آماده شده است، اعلام کرد: با تکمیل مراحل ساخت و راه اندازی علاوه بر افزایش صادرات برق امکان ترانزیت برق بیشتر به کشورهای اروپایی فراهم می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار