كامكار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام روزنامه "شرق" در انتشار كاريكاتور توهين‌آميز جرم مطبوعاتي است

يك حقوقدان گفت: براساس قانون مطبوعات، درج هرگونه مطالب يا تصاوير اهانت‌ آميز نسبت به مقدسات در مطبوعات و رسانه‌ها جرم محسوب مي‌شود و در قانون براي آنها مجازات‌هايي پيش بيني شده است.

علي كامكار در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در واكنش به درج كاريكاتور توهين آميز به رزمندگان در روزنامه "شرق" اظهار داشت: درج چنين تصاويري آن هم در ايام بزرگداشت هفته دفاع مقدس نشان از سوء نيت صاحب اين اثر و روزنامه شرق نسبت به مقدسات مورد توجه مردم دارد.

اين حقوقدان در تشريح تفكرات رزمندگان اسلام براي حضور در جبهه‌ها تصريح كرد: رزمندگان در ايام 8 سال دفاع مقدس با توجه به يكسري عقايد ديني و با انتخاب آگاهانه به مصاف دشمن رفتند و درج چنين كاريكاتوري توهين به مقدسات مردم است.

وي ادامه داد: با توجه به شرايط جنگ و مرجعيت امام راحل مردم از پير و جوان و زن و مرد خود را ملزم به دفاع از كشور مي‌دانستند و حتي با دست خالي با دشمن مهاجم روبرو شدند و آنچه  ملت را به پيروزي رساند، ايمان ، عقيده و باور ديني بود.

كامكار تاكيد كرد: رزمندگان با اعتقاد، آگاهي و بصيرت كامل وارد جبهه‌ها شدند و اين كاريكاتور آن هم در ايام بزرگداشت دفاه مقدس، تمامي آن جانفشاني‌ها را زير سوال مي‌برد.

وي با بيان اين كه براي توهين به مقدسات درمطبوعات و رسانه‌ها مجازات‌هايي تعيين شده است، اظهار داشت: براساس قانون مطبوعات، درج هرگونه مطالب يا تصاوير اهانت‌ آميز نسبت به مقدسات در مطبوعات و رسانه‌ها جرم محسوب مي‌شود و در قانون براي آنها مجازات‌هايي پيش بيني شده است.


اين حقوقدان خاطرنشان كرد: براساس قانون فرد صاحب اثر(كاريكاتور) و روزنامه(شرق) مرتكب تخلف شده‌اند و بايد با آنها برابر قانون برخورد شود.

"انتهاي پيام"/پ3




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار