محمدرضا لطفي:

"تو و من" بار فروش را بر دوش بازيگرانش انداخته است

فيلم سينمايي "تو و من" كارگرداني، فيلم نامه خوب و قصه سرگرم كننده اي ندارد و تنها بار فروش را برعهده بازيگران گذاشته است.

محمدرضا لطفي منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "تو و من" ساخته محمد بانكي گفت: "تو و من" در راستا و امتداد فيلم قبلي فيلمساز يعني "دو خواهر" است و همچنين در طبقه بندي فيلم ها، جز فيلم هاي تجاري و آثاري است كه براي گيشه و مخاطب عام ساخته مي شود.
وي افزود: ساخت فيلم تجاري و مورد پسند مخاطب عام به گمان بسياري از منتقدان كه تصور مي‌كنند كار راحتي است از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و به شدت كار دشواري است.
لطفي ادامه داد: در سينماي بين الملل گاهي مشاهده مي كنيم كه ارزش يك فيلمسازي كه براي مخاطب عام فيلم مي‌سازد شايد خيلي بالاتر از كساني باشد كه در زمينه‌ي فيلم هاي خاص تر كار مي‌كنند.
وي عنوان كرد: متاسفانه در ايران بدليل رونق توليدات دولتي آثار ساخته شده براي مخاطب عام جدي گرفته نمي شود و اين وضعيت در سنيماي ايران باعث مي‌شود كه فيلم هاي تجاري از نوعي ضعف برخوردار باشند.
لطفي تصريح كرد: يكي از خصيصه هاي فيلم هاي تجاري و مخاطب عام استفاده از سوپراستارهاست "تو و من" در راستاي يك فيلم تجاري است كه خود اين مسئله در وهله اول نه تنها بد، بلكه اتفاق خوبي است و كسي مخالف اين مسئله نيست.
وي اظهار داشت: اين نوع فيلم ها بايد از يك استانداردي برخوردار باشند كه متاسفانه "تو و من" از آن استفاده لازم و كافي برخوردار نيست.
لطفي بيان كرد: "تو و من" نه كارگرداني و نه فيلم نامه خوبي دارد و نه اينكه قصه سرگرم كننده اي دارد و تنها خواسته كه بار فروش فيلم را برعهده يك بازيگر بگذارد كه وجود اين مسئله موجب مي‌شود كه فيلم آنگونه بايد موفق عمل نكند.
وي افزود: متاسفانه محمد بانكي و سپاهان فيلم در دهه‌ي شصت كليد شده اند يعني همگام با مخاطبان روز سينما جلو نرفتند در حالي كه مخاطبان امروز سينماي ايران به شدت جلوتر از فيلمساز و تهيه كنندگان اين فيلم هستند.
لطفي عنوان كرد: يكي از خصيصه هاي هنرمند، فيلمساز و سينماگر اين است كه با آثار روز دنيا در ارتباط بوده و جامعه شناسي داشته باشد و با شناخت مخاطب نياز او را بداند.
وي اظهار داشت: اين مسئله اي است كه فيلمساز و تهيه كنندگان تو و من از آن بهره اي نبرده اند و فيلم هاي آن ها هنوز در فضاي مخاطب هاي دهه‌ي شصت ساخته مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: مخاطبي كه امروز با يك انفجار رسانه در ارتباط است و آثار روز دنيا به راحتي در اختيارش است و مي‌تواند با بسياري از ابزارهاي رسانه بهترين فيلم ها را ديده و وارد دهكده جهاني مي شود نمي‌تواند با اينگونه فيلم ها ارتباط برقرار كند./ي2
برچسب ها: لطفی ، سینما ، تو و من
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار