قديري ابيانه عنوان كرد

مقاومت ملت ايران تحريم‌کنندگان را گرفتار بحران مي‌کند

كارشناس مسائل استراتژيك با بيان اينکه تحريم‌کنندگان خوب مي‌دانند که تحريم‌ها در يك دولت مرعوب و غرب‌زده نتيجه خواهد داد، گفت:‌ غرب به شكست سياست‌هاي خويش واقف شده و ادامه تحريم‌ها را بي‌نتيجه خواهد يافت، لذا فشارها بر ايران بر فرض پيروزي غيراصولگرايان در انتخابات نيز تشديد خواهد شد.

محمد حسن قديري ابيانه، كارشناس مسائل استراتژيك در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات برخي از اعضاي اپوزيسيون مبني بر لغو تحريم‌هاي ايران به شرط عقب‌نشيني از مواضع هسته‌اي خود اظهار داشت: مسئله غرب با ايران بر سر انژري هسته‌اي نيست، زيرا آنها به خوبي مي‌دانند كه ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و اين را 16 سازمان اطلاعاتي آمريكا در سال2007 در زمان بوش پسر تاييد و منتشر كردند و هم‌اكنون نيز از اين موضوع، اطلاع واثق دارند؛ لذا بحث هسته‌اي فقط يك بهانه است.
 
وي افزود: اگر ايران همه تجهيزات هسته‌اي خود را مانند قذافي سوار كشتي كرده و به آمريكا بفرستد و از همه حقوق هسته‌اي خويش بگذرد، آنها باز هم دست از توطئه عليه انقلاب اسلامي برنخواهند داشت، كما اينكه در جنگ تحميلي اصلا بحث هسته‌اي مطرح نبود.
 
قديري ابيانه تصريح كرد: دشمنان با پيشرفت ايران مخالف هستند و حتي با سدسازي ما نيز مشكل دارند؛ آنها با تحريم وسايل يدكي هواپيماها در آرزوي سقوط و كشته شدن مسافران هوايي ما هستند.
 
كارشناس مسائل استراتژيك با اشاره به اينكه غربي‌ها به تصور روي‌گرداني مردم از نظام با بروز مشكلات و متلاشي شدن جمهوري اسلامي ايران از درون، اين تحريم‌ها را انجام داده‌اند، گفت: غربي‌ها در طول بيش از 30 سال نتوانسته‌اند به آرزوي سقوط جمهوري اسلامي دست يابند و علت آن اين است كه با اسلام و مردم مسلمان كشورمان آشنا نبوده و مردم ايران را همچون مردم خويش مي‌پندارند.
 
وي افزود: دشمنان در مقطع فعلي تلاش مي‌كنند با تحريم‌ها، معيشت مردم را دچار مشكل كرده و آن را به ناكارآمدي نظام نسبت داده و اينگونه وانمود كنند كه غرب، آمادگي عقب‌نشيني از تحريم‌ها را در صورت تعليق فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي دارد تا مردمي كه به زعم آنها دچارمشكلات اقتصادي هستند براي رهايي از فشار به ماموران يا مرعوبين غرب‌زده راي دهند.
 
قديري ابيانه با تاکيد بر اينکه غرب دست از تحريم‌ها بر نخواهد داشت، گفت: تحريم‌کنندگان خوب مي‌دانند که تحريم‌ها در يك دولت مرعوب و غرب‌زده نتيجه خواهد داد، لذا فشارها بر ايران بر فرض پيروزي غيراصولگرايان در انتخابات نيز تشديد خواهد شد و بنابراين هرگونه عقب نشيني در مقابل غرب، حامل پيام تسليم‌پذير بودن ايران است.
 
كارشناس مسائل استراتژيك تصريح كرد: با مشاركت گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري 92، غرب به شكست سياست‌هاي خويش واقف شده و ادامه تحريم‌ها را بي‌نتيجه خواهد يافت، لذا امروز ايران قوي‌تر از هر زمان ديگر است و آمريكا، اروپا و صهيونيست در بحران عميقي گرفتار شده و ضعيف‌تر نيز خواهند شد.
 
وي درباره تكرار ادعاهاي اپوزيسيون خارجي و رسانه‌هاي غربي به وسيله برخي از اصلاح‌طلبان داخلي گفت: كساني كه چنين ادعاهايي را مطرح مي‌كنند، بخشي از مهره‌هاي شطرنج استكبار هستند و اين نوع ادعاها و تكرار آن در غرب پرورش داده شده است.
 
قديري ابيانه خاطرنشان کرد: اين عناصر داخلي همان كساني هستند كه براساس خواست آمريكايي‌ها، آنها را به تحريم بيشتر مردم ايران ترغيب مي‌كنند تا بتوانند بر كشتي آمريكا سوار شوند، لذا همه كساني كه چنين مواضعي اتخاذ مي‌كنند، دانسته يا نادانسته در خدمت استكبار قرار دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قدیری ، ابیانه ، غرب ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار