افشاي ابعاد جديدي از نشست جده با حضور حريري و بندر بن سلطان

جزئيات جديدي از نشست اخير جده با مشارکت سعد حريري از سران گروه چهارده مارس در لبنان و بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان سعودي منتشر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المنار ؛ بررسي راههاي متشنج کردن اوضاع در لبنان از محورهاي اين نشست بود.

 در شهر جده در عربستان سعودي يک نشست چند مرحله اي برگزار و درباره اوضاع در لبنان و راههاي متشنج کردن اين کشور از طريق حملات انتحاري و ترور با استفاده از هسته هاي تروريستي تندروي مورد حمايت حکومت آل سعود در عربستان بحث و تبادل نظر شده است . اين نشست چند روز پس از ترور وسام الحسن رئيس بخش اطلاعات نيروهاي امنيت داخلي لبنان برگزار شد.

 وسام الحسن را طرفهايي کشتند که وي براي آنها کار مي کرد.الحسن همچنين حادثه سازي و داستان بافي مي کرد و اطلاعاتي مي داد که در خدمت لبنان و ثبات آن نبود بلکه هدفش متنشج کردن اوضاع لبنان بود تا اوضاع در اين کشور به حال انفجار برسد .

لبنان با توجه به ناآرامي در منطقه، اهميت خاصي دارد. اوضاع در لبنان با طراحي آمريکا و اسرائيل متشنج مي شود و مزدوران تل آويو و واشنگتن در لبنان و همچنين عربستان و قطر و شاخه هاي تروريستي آنها در لبنان نيز مجري اين طرح هستند.

برخي منابع آگاه گفتند نشست جده به رياست سعد حريري برگزار شده است که وي مزدور عربستان براي تخريب اوضاع در لبنان و گسترش تروريسم در سوريه است. تروريسم با هماهنگي و مشارکت و همکاري با برخي طرفهاي منطقه‌اي و بين المللي در سوريه در حال گسترش است.

در اين نشست درباره راههاي متنشج کردن لبنان و انتقال به مرحله جديدي از خونريزي ، فتنه انگيزي خونين مذهبي و خدمت براي منافع آمريکا و اسرائيل و پشتيباني از تل آويو در تدارک براي حمله به مقاومت در لبنان بحث و تبادل نظر شده است.

اما خطرناکترين موضوع اين نشست نيز مشارکت بندر بن سلطان است که از اعضاي نشست جده براي حضور در مقر سازمان اطلاعات عربستان در رياض دعوت کرده و به آنها دستور العمل هاي کتبي داده است که بر اساس آن بايد عمليات ترور در لبنان به همه شيوه ها ادامه يابد و مرحله اي از انفجارها براي ايجاد هرج و مرج آغاز شود تا راه را براي يک عمليات جنگي گسترده و حمله اسرائيل به حزب الله هموار شود.

بندر بن سلطان در تلاش است حزب الله لبنان را سرگرم کند و آن را به جنگ مذهبي سوق دهد .
اين منابع گفتند بندر بن سلطان که پيش از ديدار با سعد حريري در جده با رئيس سازمان اطلاعات آمريکا در رياض ديدار کرده بود، از حريري و همراهانش خواسته است با سران تروريستي تکفيري حاضر در لبنان هماهنگي کند تا آنان تحت امر حريري کار کنند .

اين منابع گفتند بندر بن سلطان عمليات ترور و متشنج کردن اوضاع را در داخل لبنان با اسرائيل هماهنگ مي کند و بندر هر از چند گاهي نيز محرمانه به اسرائيل سفر مي کند و بر اردوگاههاي تروريستي در نجد و حجاز نظارت دارد.اين اردوگاهها را نيز کارشناسان اسرائيلي و اروپايي و آمريکايي اداره مي کنند و مأموريت آنان نيز آموزش مزدوران براي اجراي حملات انتحاري است.

بندر بن سلطان همچنين يک پايگاه سري در شرق رياض دارد که در آن شماري از روحانيون و کارشناسان روانشناس و کارشناسان حملات انتحاري حضور دارند و انتحاري ها را آموزش مي دهند و براي انتقال آنان به مناطق مورد نظر در منطقه آماده مي کنند.

بندر همچنين به تازگي افسران رابط از مليتهاي متعدد در نمايندگي هاي ديپلماتيک آل سعود در شماري از کشورهاي منطقه گمارده است.

برچسب ها: جده ، حریری ، سلطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار