سرمايه گذاري هاي گسترده قطر و عربستان در اروپا

شبکه الاخباريه سوريه از سرمايه گذاري هاي گسترده قطر و عربستان سعودي در كشورهاي اروپايي خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه ؛ عربستان و قطر دو امپراتوري نفت و گاز، دهها ميليارد  دلار در اروپا سرمايه گذاري کرده اند ولي هدف آنان از اين سرمايه گذاري ها نامعلوم است. از اين سرمايه گذاري ها، برخي طرف ها و موسسات سلفي سود مي برند که با اسامي مختلف در اروپا فعاليت دارند.

جوامع غربي با مشکوک دانستن اهداف اين افراد و موسسات، سرمايه گذاري قطر و عربستان در اروپا را نگران کننده مي دانند. «ايو بونيه» رئيس سابق موسسه «محافظت از خاک فرانسه» درباره حضور شبکه هاي اسلام گراي تندرو در فرانسه هشدار داد که هزينه هاي خود را از طريق قاچاق مواد مخدر و دريافت پول از سلفي ها در عربستان و قطر تامين مي کنند. او مي گويد، عربستان و قطر بايد از حمايت مالي از فعاليت هاي نگران کننده دست بردارند و تاکيد کرد روزي خواهد رسيد که پرونده قطر در فرانسه برملا خواهد شد. بونيه گفت ديگر برايش مهم نيست تيم پاري سن ژرمن که قطر آن را خريده است چه نتايجي به دست خواهد آورد.

طرح هاي سرمايه گذاري قطر در فرانسه که به پنجاه تا يکصد ميليارد يورو مي رسد، سياستمداران راستگرا و چپگراي فرانسوي را نگران کرده است به ويژه آن که اين سرمايه گذاري ها عمدتا به مناطق حاشيه اي پاريس اختصاص يافته است. مصطفي قطبي مي گويد واشنگتن با مجبور کردن حاکمان کشورهاي نفت خيز عربي به حمايت از گروه هاي تروريستي و وهابي، اروپايي ها را در صحنه سياسي شکست داد و اکنون نيز با بدهکار کردن اروپايي ها در حال وارد کردن شکستي اقتصادي به آنان است.

 قطبي خواستار شکل گيري «بهار اروپايي» شد تا حاکماني را که در حال نابود کردن تمدن غرب هستند سرنگون کند.

جبهه ملي فرانسه نيز اعلام کرد اظهارات «ايو بونيه» که قبلا مسئول اطلاعاتي بوده است، نشان مي دهد نگراني هاي اين جبهه درباره سرمايه گذاران قطري، بجا بوده است. مارين لوپن رهبر جبهه ملي گفت فقط حزب حاکم سوسياليست و متحدان آن باور مي کنند که پنجاه ميليارد يورو سرمايه گذاري قطر در مناطق حومه شهرهاي فرانسه، توأم با حسن نيت بوده است.

بونيه همچنين قطر و عربستان را به حمايت مالي از شبکه هاي اسلام گراي تندرو در فرانسه متهم کرد و گفت اين دو کشور منبع تامين مالي اين شبکه ها هستند.

محافل راستگرا و چپگراي فرانسوي سرمايه گذاري هاي قطر و عربستان را «اسب تروا» مي دانند که با موافقت دولت فرانسه وارد کشورشان شده و به تقويت جريان هاي سلفي و وهابي در اروپا انجاميده است که ممکن است اروپا را به دوره قرون وسطي بازگردانند.

برچسب ها: قطر ، عربستان ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار