نتایج یک تحقیق نشان داد؛

خواب ناکافی منجر به چاقی می شود

محروميت از خواب يا برهم زدن تعادل انرژي، از داشتن وزن ايده‌آل جلوگيري مي‌كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛‌ به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه آكادمي تغذيه و رژيم غذايي، نتيجه يك مطالعه با بررسي مقالات منتشر شده در سال‌هاي 20011 تا 1996 به منظور ارزيابي تأثيرات كم‌خوابي بر تعادل انرژي و تنظيم وزن بدن، و نيز اندازه‌گيري هورمون‌هاي مرتبط با چاقي نشان داد در حالي كه تمركز بر رژيم غذايي و ورزش مي‌تواند باعث لاغري شود انجام تغييراتي در الگوهاي زندگي روزمره از جمله خواب به كنترل وزن كمك مي‌كند.

نتايج حاصل از اين گزارش با تجزيه و تحليل افراد مورد مطالعه افزود: كمبود خواب مي‌تواند باعث تغييراتي در مجموعه‌اي از الگوهاي بدن شامل كاهش حساسيت به انسولين، افزايش هورمون گرلين و كاهش هورمون لپتين در بخش عمده‌اي از افرادي كه خواب كافي ندارند، شود.

براساس اين گزارش محققان افزودند:  تغييرات در هورمون‌هاي گرلين و لپتين، مصرف انرژي در ميان افراد مورد مطالعه را تحت تأثير قرار داده و حتي توانسته باعث تقويت گرسنگي شود.

به گفته محققان، اين مطالعه بيش از 35 درصد از بزرگسالان آمريكايي چاق هستند و بيش از 28 درصد آنها خوابي كمتر از 6 ساعت در شب دارند و اين مقاله با ارزيابي الگوهاي خواب فردي نشان مي‌دهد كه داشتن يك خواب كافي به طور منظم باعث كنترل وزن شده و اثرات زيادي در مديريت وزن بدن دارد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار