رونمایی از «طنز هشتاد» در نمايشگاه مطبوعات

«طنز هشتاد» (بررسی جایگاه طنز در دهه‌ی هشتاد) شامل گزیده‌ی گفت‌وگوهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زمینه‌ی طنز منتشر شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، قرار است ساعت 13 فردا (سه‌شنبه، 9 آبان‌ماه) مراسم رونمایی از این کتاب با حضور تعدادی از طنزپردازان از جمله شهرام شکیبا، رؤیا صدر، رضا رفیع و مهدی استاد‌احمد و همچنین تعدادی از مسؤولان وزارت ارشاد در غرفه‌ی ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شود.
 
کتاب «طنز هشتاد» شامل گفت‌وگو با تعدادی از طنزنویسان و اهل قلم است و به بررسی جایگاه طنز در دهه‌ی 80 می‌پردازد.
 
از جمله نام‌هایی که در این کتاب آمده، این افراد هستند: مهدی استاداحمد، اکبر اکسیر، داوود امیریان، اسماعیل امینی، علی باباچاهی، آذردخت بهرامی، سعید بیابانکی، فاضل ترکمن، خلیل جوادی، فرهاد حسن‌زاده، پرویز حسینی، نادر ختایی، نیما دهقانی، مهدی ربی، رضا رفیع، رحیم رسولی، ابراهیم رها، امیرمهدی ژوله، رضا ساکی، عباس سجادی، نقی سلیمانی، جلال سمیعی، شهرام شکیبا، اکبر صحرایی، رؤیا صدر، سهیلا صلاحی‌مقدم، هرمز علی‌پور، ناصر فیض، جواد مجابی، عبدالجواد موسوی، امید مهدی‌نژاد، علی میرفتاح و حسین یعقوبی.
 
ساسان والی‌زاده - مدیرعامل ایسنا - در بخشی از مقدمه‌ی کتاب می‌نویسد:‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که همواره واکاوی مسائل فرهنگی جامعه را در اولویت‌های خود داشته، پیرو همین نگاه و درک ضرورت پرداختن به طنز، به این مقوله هم توجه داشته و در دوره‌های مختلف به بررسی وضعیت طنز پرداخته است. با پایان دهه‌ی 80 نیز موقعیتی فراهم شد تا به بررسی وضعیت طنز در این دهه بپردازد و نظر اهل طنز و کارشناسان این حوزه را جویا شود تا با نقد طنز دهه‌ی 80 بتواند چشم‌اندازی را برای ادامه‌ی مسیر طنز پیش‌ روی مخاطبان قرار دهد.
 
کتاب «طنز هشتاد» در 120 صفحه با قیمت 5000 تومان از سوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
 
منبع: ايسنا

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، رونمایی ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.