سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار شد

اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف اقدامات رژیم اسرائیل در فلسطین

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک بر لزوم اقدام فوری و عملی جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت برای مجبور کردن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی و پایان محاصره غزه تأکید کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، اسحاق آل‌حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی این سازمان که به منظور بررسی گزارش تحقیقی این کمیته در مورد اقدامات رژیم اسرائیل در نقض حقوق مردم فلسطین و دیگر سرزمین‌های اشغالی عربی تشکیل شده بود، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد از تداوم نقض حقوق بشر، شهرک‌سازی و محاصره غزه در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری و عملی جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن اینگونه اقدامات رژیم اسرائیل شد.
 
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان یافته‌های گزارش کمیته ویژه سیاسی به ویژه در زمینه دستگیری و زندانی کردن گسترده فلسطینی‌ها، تخریب خانه فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی، خشونت گسترده شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها و تداوم محاصره غزه را موجب نگرانی جدی دانست و تأکید کرد: جنبش عدم تعهد خواستار اجرای توصیه‌های این گزارش، احترام به حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و پایان مصونیت از مجازات رژیم اسرائیل است.
 
اسحاق آل‌حبیب توجهات را به بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلب کرد و افزود: جنبش عدم تعهد نگران اعمال غیرقانونی رژیم اسرائیل با هدف جابه‌جایی و انتقال شهروندان فلسطینی از مناطق استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی و تداوم شهرک‌سازی گسترده، ساخت دیوار، اخراج به زور، تخریب خانه‌ها و فسخ اقامت فلسطینی‌ها است.
 
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان اضافه کرد: جنبش عدم تعهد تداوم اینگونه اقدامات توأم با مصونیت رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر را ناراحت کننده می‌داند و خواستار جبران شرایط ناعادلانه است.
 
اسحاق آل‌حبیب با برشمردن موارد نقض حقوق بشر علیه هزاران شهروند فلسطینی از جمله زنان، کودکان و مقامات منتخب، خواستار آزادی فوری همه زندانیان فلسطینی شد.
 
وی با هشدار نسبت به تشدید شهرک‌سازی از سوی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، بر لزوم اقدام فوری و عملی جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای مجبور کردن رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر به منظور توقف کامل شهرک‌سازی غیرقانونی و ویرانگر تأکید کرد.
 
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان تصریح کرد: براساس آخرین گزارش کمیته ویژه سیاسی، محاصره غزه اثرات مخربی بر مردم غزه داشته است. در این ارتباط جنبش عدم تعهد محاصره غیر انسانی و غیر قانونی غزه را محکوم می‌کند و آن را به عنوان تنبیه دسته جمعی شهروندان فلسطینی به ویژه با تداوم جلوگیری از آزادی حرکت افراد و کالاها و جلوگیری از بازسازی نوار غزه تلقی می‌کند و بر این اساس از رژیم اسرائیل می‌خواهد که سریعاً و بدون پیش شرط به محاصره غیرقانونونی نوار غزه پایان دهد و همه گذرگاه‌های مرزی با غزه را براساس قوانین بشردوستانه و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل باز کند.
 
آل‌حبیب اضافه کرد: جنبش عدم تعهد تأکید دارد که مذاکرات صلح واقعی و جدی با رژیم اسرائیل به واسطه تداوم اقدامات غیرقانونی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دیگر سرزمین‌های اشغالی عربی، نقض حقوق بشر شهروندان در مناطق اشغالی و بدتر شدن درگیری‌ها، قابل انجام نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار