علیشیری:

طرحهای زیر بنایی ایران و مدل مشارکت عمومی_خصوصی در اجلاس اسکاپ

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان جهت تامین مالی و اجرایی کردن پروژه های زیر بنایی از قبیل سد سازی، ساخت نیروگاه‌ها، حمل و نقل و فرودگاه‌ها و طرح‌های حوزه اقتصاد شهری از روشهای مشارکت...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهروز علیشیری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری افزود: در نشست بخش بعدازظهر، بنا داریم فرصتها، قابلیت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در طرح زیربنایی و توسعه ایی را برای جلب و جذب سرمایه گذاری های خارجی  از کشورهای عضو اسکاپ به مخاطبان ارایه دهیم.

این مقام مسئول  تأکید کرد: در این کنفرانس قرار است علاوه بر تبیین فضای قانونی، مقرراتی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران توسط نماینده سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، معاونین برنامه‌ریزی وزارت‌خانه های ذیربط در حوزه زیر ساخت به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تاکید بر روش‌های مشارکت عمومی خصوصی می‌پردازند.

علیشیری تصریح کرد: با توجه به دستور کار اسکاپ برای سومین اجلاس وزرا مبنی بر پوشش چهار بخش زیر ساختی ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی،‌ حمل و نقل و آب و فاضلاب، در نشست‌ بعدازظهر مهمترین اولویت‌های وزارت‌خانه‌های ذیربط توسط مقامات ارشد وزارت‌خانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد: قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاریهای خارجی به همراه سایر مقررات بخشی، پوششهای حمایتی و قانونی لازم را برای مدل مشارکت عمومی و خصوصی فراهم نموده است لذا می توان امیداور بود تا بتوانیم با تدارک دقیق طرح های توسعه ای و زیر بنایی کشور و توجیه پذیر نمودن آنها ،بتوانیم بخش خصوصی داخلی و خارجی را برای ساخت و اجرای این دسته از طرحها ترغیب نماییم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود : این کنفرانس که پس از برگزاری نشست کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، دومین اجلاس مهم بین‌المللی برگزار شده در کشور در سال جاری خواهد بود در ادامه دو نشست قبلی وزرای ذیربط کشورهای عضو کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد در کره جنوبی و اندونزی، موضوع توسعه و تقویت روش‌های مشارکت عمومی خصوصی برای توسعه زیر ساخت را پیگیری خواهد نمود./س
برچسب ها: اقتصاد ، اجلاس ، اسکاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار