نقوي‌حسيني در گفتگو باشگاه خبرنگاران هشدار داد

بازگويي گزارشات غيرموثق موساد توسط آمانو با هدف مانع‌تراشي در مسير مذاكرات

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ بازگويي گزارشات غيرموثقي كه از سوي سازمان‌هاي جاسوسي موساد و سيا تهييه مي‌شود از سوي آمانو، در واقع مانع‌تراشي براي به ثمر نرسيدن مذاكرات ايران و 1+5 است.

حسين نقوي حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام اخير آمانو مبني بر اينكه جمهوري اسلامي در حال پاكسازي سايت پارچين است، گفت:‌ طرح چنين خبر‌ها و گزارش‌هاي غيرموثق از زبان مديركل آژانس بين‌المللي هسته‌اي كه داراي تيم بازرسي است و مي‌تواند بر اساس بازرسي‌هاي خود گزارش تهيه كند، جاي تاسف دارد.

نماينده ورامين افزود: اعلام اين حدس و گمان‌ها براي ايجاد موانعي در راستاي به نتيجه نرسيدن مذاكرات ايران و 1+5 است و دشمن زماني كه احساس مي‌كند ايران و 1+5  در حال رسيدن به نقاط مشترك و يك اتفاق نظر هستند گزارشات غيرموثق برپايه اطلاعاتي كه سازمان‌هاي جاسوسي اعلام مي‌كنند تا فضاي مذاكرات را تحت تاثير قرار دهند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي با اشاره به اينكه آمانو بايد در چارچوب مقررات NPT اظهار نظر كند، خاطرنشان كرد:‌ اكتفا كردن به چنين گزارشات غيرموثقي كه از سوي سازمان‌هاي جاسوسي موساد و سيا پيگيري مي‌شود نشانگر اين است كه مواضعي فني و حقوقي نيست و براي سنگ‌اندازي و كارشكني است چرا كه اراده‌هايي هستند كه نمي‌خواهند مذاكرات هسته‌اي ايرن و 1+5 به نتيجه برسد.

وي با اشاره به اينكه جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن همکاری گسترده با آژانس، از حضور و بازدید بازرسان از مراکز هسته‌ای خود استقبال کرده است، متذكر شد: در چنین شرایطی این نوع اظهارات آن هم از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متاثر از فشار سیاسی آمریکایی‌هاست.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، آمانو ، جاسوسی ، اظهارنظر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار