گفتگو با قاضی ویژه دادگاه فساد سه هزار میلیاردی؛

از پرونده اختلاس بزرگ مالي چه خبر؟

روند رسیدگی به پرونده 3 هزار میلیاردی در دادگاه برای آن دسته از متهمانی که کیفرخواست‌ آنها صادر شده در حال برگزاری است و قوه قضائیه در نظر دارد که اين دور از رسيدگي به پرونده متهمان سریعتر منتج به نتيجه شود و به اطلاع مردم برسد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بنابر برخي اخبار مبني دور جديد رسيدگي به پرونده فساد 3 هزار ميلياردي و برگزاري دادگاه فساد بزرگ مالي، اين پرونده ابعاد تازه‌اي به خود گرفت.
 
بنابر پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران از دفتر سراج، قاضی ویژه دادگاه فساد سه هزار میلیاردی در دور اول، با تاکید بر اینکه قاضی سراج تنها براي رسيدگي به بخش اول این پرونده تعيين شده بود و روند رسیدگی به بخش‌هاي ديگر پرونده اين فساد بزرگ در دادسرای انقلاب ادامه دارد و قاضی سراج در این بخش از بررسی پرونده دخالتی نخواهد داشت.

در ادامه اين گزارش قاضي سراج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در صورتي كه متهماني همچون خاوري به دادگاه راه پيداكنند، رياست اين دادگاه را بر عهده خواهم داشت.

اما در سی‌و نهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران درباره برگزاری دور دوم دادگاه فساد کلان بانكی گفت: کیفرخواست تعدادی از متهمان صادر شده و روند رسیدگی پرونده ادامه دارد و پس از اینکه متهمان به دادگاه احضار شوند، اطلاع رسانی می‌شود.

در ادامه اين گزارش؛ بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط خبرنگار ما، مشخص شد که دادگاه این پرونده برای آن بخش از متهمانی که کیفرخواست‌ آنها صادر شده در حال برگزاری است و قوه قضاییه در نظر دارد که سریعتر به نتیجه برسد و بيش از اين درگیر برگزاری دادگاه‌های علنی نشود و بتواند احکام صادر شده را به اطلاع عموم رسانده و پاسخي روشن براي اذهان عمومی باشد.

گفتنی است؛ روند رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردی از بهمن سال 90 در دادگاه به ریاست قاضی سراج آغاز و در جریان این دادگاه به اتهامات 39 متهم رسیدگی شد.

پس از پایان دادگاه‌ها 2 نفر از این متهمان تبرئه و برای ساير متهمان، احکام متناسب با جرم‌ آنها صادر شد و در حال حاضر تمام 37 متهم تقاضای تجدیدنظر خود را به دیوان عالی کشور ارسال کرده اند تا بار دیگر احکام صادره مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/پ3
برچسب ها: دادگاه ، فساد ، کلان ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار