فوايد مصرف ژله کدامند!

ژله يک غذاي برتر براي افزايش وزن و براي گذراندن دوران نقاهت بوده و به افرادي که دچار بي اشتهايي هستند توصيه مي شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛  95 درصد از حجم ژله را آب تشكيل مي‌دهد و فقط 5 درصد باقيمانده آن حاوي مواد خشك است كه قسمت اعظم اين مواد خشك را پروتئيني به نام «ژلاتين» تشكيل مي‌دهد كه از نظر تركيبات اوليه‌اش، اسيدهاي آمينه كاملي ندارد، بنابراين تمام نياز بدن را تامين نمي‌كند، ولي با اين وجود اسيدهاي آمينه خوبي جهت ساخت پروتئين‌هاي بدن به شمار مي‌روند كه در رشد، نمو و سلامتي افراد هيچ ضرري را ايجاد نمي‌كنند.

ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند

ژله بخاطر تاثير بر غدد کورتيکو - فوق کليوي، يک ماده غذايي تقويت کننده است که براي افراد ضعيف، افسرده، دچار ضعف عصبي و افرادي که کار فکري شديد دارند سودمند است.

خاصيت مصرف ژله:

- ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند. به گزارش نیک صالحی ژله برای تولید کلاژن خوب است. ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که به فرآیند بازسازی کمک می کند. بنابراین خوردن آن در حد میانه ضرری ندارد.

- ژله از کربوهیدرات و ویتامین B غنی است.به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.

- ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند.به گزارش نیک صالحی ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد.

- امینواسیدهای ضروری در ژله می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنان را کاهش دهد.

نکته: مصرف ژله نبايد به گونه‌اي باشد كه در كودكان احساس گرسنگي را رفع كند چرا كه آن‌وقت آنها از مصرف ميوه و سبزيجات پرهيز خواهند كرد و ژله را جايگزين مواد غذايي مفيد خواهند كرد بنابراين مصرف ژله به هنگام و به اندازه در كودكان حائز اهميت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.