حداكثر طول مو در سر 70 الي 90 سانتي متر است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ در پوست سر يك فرد معمولي 100 هزار تار مو، در افراد با موهاي قرمز 90 هزار، در افراد با موهاي مشكي 110 هزار و افراد با موهاي بلوند 150 هزار تار مو موجود ميباشد.

مو از پروتئـيـنـي بـنـام كـــراتين تشكيل يافته است كـراتـيـن عـمدتـا از اسـيـد آمــينه سيستئين (CYSTEINE) تشكيل يافته است. همـچنين مـو حـاوي رنـگدانه مــلانين ميباشد. دو نوع ملانين در مو توليد ميـگردد يكي اوملانين (EUMELANIN) كه ايجاد كننده رنـگ قـهوه اي و مشــــكي است و فئوملانين (PHAEOMELANIN) كه ايجاد كننده رنگ قرمز مي باشد. تـركـيــب اين دو دو نوع رنگدانه رنگهاي متنوع مو را پديد مي آورند.

تحقیقات نشان می دهد: آسیب های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن موها یا همان موخوره می شود.

نكاتي مراقبتي در مورد موها :

1- در شانه و برس مو با گذشت زمان گرد وغبار و آلودگي انباشته مي گـردد كـه بـــهـتر است برس و شانه خود را توسط اندكي شامپو و يا محلول نشاسته شســـتشو داده و موهاي گير كرده ميان آنها را بيرون آورده و تميز كنيد.

2- موهاي خيس را به هيچ وجه شانه و برس نكشيد. مـوي سـر را نـيـز به سمت عقب شانه نكشيد با اين عمل به فوليكولهاي مو فشار وارد مي آوريد.

3- از سشوار با درجه خيلي گرم استفاده نكنيد.

4- براي رشد مو تغذيه مناسب داشته باشيد: رژيـم غـذايي شـمـا بـايـد حاوي ويتامين بيوتين، B6، موادی كه در بـــدن مــــبــــدل به ويتامين آ ميگردند و در سبزيجات و ميوه هاي سبز رنگ و زرد رنگ موجود مي بـــاشــــد، پروتئين: سويا، تخم مرغ، ماست و حبوبات.

5- سيگار نكشيد و از نوشيدنيهاي حاوي كافئين استفاده نكنيد.

6- كمتر از غذاهاي چرب و شيرين استفاده كنيد.

7- آب خيلي داغ به سرتان نزنيد، خواب كافي داشته باشيد و موهايتان را هر چند وقت يكبار كوتاه كنيد.

8- پوست سر خود را ماساژ دهيد تا گردش خون در آن به خوبي جريان يابد.

نکته: پایین موهایتان را مرتبا" کوتاه کنید تا از شر موهای صدمه دیده خود خلاص شوید . این یکی از بهترین راهها برای افزایش سرعت رشد طبیعی موها محسوب می‌شود.
برچسب ها: مو ، کراتین ، کوتاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار